Filtrovat zprávy podle klíčového slova

Od data
k dnešnímu dni

Novinky

2018-08-23 Dvojice komunitních zahrad z Ústí nad Labem získala ocenění Zelená oáza roku

Dva projekty na vytvoření komunitních zahrad v Ústí nad Labem se dočkaly ocenění Zelená oáza roku od Nadace Partnerství a společnosti MOL ČR. Grantisté z prvního spolku Žížala na terase budují novou komunitní zahradu na ústeckém sídlišti Severní Terasa. Druhý ústecký spolek Krásné sousedění dva roky pracoval na vzniku komunitní zahrady na sídlišti Krásné Březno. S oceněním se pojí finanční odměna patnáct tisíc korun pro každý ze spolků, které mohou libovolně využít k rozvoji svých projektů. V pravidelném grantovém programu Zelené oázy na podporu začlenění zeleně a vodních prvků do urbanizovaného prostoru se každoročně rozdělí téměř 1,5 milionu korun.

„Při rozhodování jsme ocenili zejména to, že oba spolky navzájem spolupracují a dokázali navázat spolupráci s Univerzitou Jana Evangelisty Purkyně, v rámci níž se její studenti podílejí na podobě a vybavení zahrad. Rozhodující pro nás dále bylo, že pořádají nejrůznější vzdělávací akce a workshopy o komunitním zahradničení pro veřejnost. Tím inspirují ostatní obyvatele nejen v Ústí nad Labem k založení vlastních sousedských míst zeleně,“ odkrývá důvody ocenění Tomáš Pavlík, mluvčí společnosti MOL ČR.

Díky projektu Zahrada mezi paneláky vzniknou základní prvky tamní udržitelné zahrady. Mezi ně patří sběr dešťové vody a plot, který ochrání zahradu před návštěvou zvířat. „Na sídlišti nám chybělo místo pro setkávání maminek s malými dětmi Také máme v našich řadách aktivní seniory, kteří hledají zajímavý program. Společná motivace tak pro nás byla blízkost prostoru pro zahradu v docházkové vzdálenosti od bydliště. Ten chceme ze zanedbaného plácku plného odpadků přeměnit na příjemný veřejný prostor,“ popisuje svůj projekt Marta Šašková ze spolku Žížala na terase. Svých patnáct tisíc korun, které se přidají ke stávající podpoře bezmála pětačtyřicet tisíc, chtějí využít pro další rozvoj zahrady.

Pro spolek Krásné sousedění bude letošek první pěstební sezónou jejich komunitní zahrady v Krásném Březně. Své motivy popisuje Aleš Bárta: „Náš projekt i spolek vznikly z osobní potřeby změnit veřejný život na našem sídlišti. Krásné Březno je jednou z nejzelenějších čtvrtí v Ústí nad Labem, ale zároveň je sídliště považováno za vyloučenou oblast. Proto jsme se rozhodli lidem vytvořit bezpečný prostor, kde se mohou scházet. Zatím jsme se nesetkali ani s vandalismem, ačkoliv nám to mnozí předpovídali.“ Patnácti tisícovou podporu, která doplní třiceti tisícový grant z programu Zelené oázy, hodlá využít na další zahradní sezónu.

Letošní výzvu vyhlásí Nadace Partnerství spolu se společností MOL ČR 30. srpna. Další informace ke grantovému programu najdete na www.zelene-oazy.cz

2018-08-09 MOL otevírá první Fresh Corner mimo čerpací stanici. Začíná na Arkádách v Praze

V pražském obchodním centru Arkády Pankrác představila v srpnu svůj občerstvovací koncept Fresh Corner síť čerpacích stanic MOL. Fresh Corner s pořadovým číslem 125, postavený na kvalitní kávě a rychlém občerstvení, je tak první pobočkou mimo tradiční umístění na čerpacích stanicích. MOL, který je se svými 306 stanicemi druhým největším provozovatelem čerpacích stanic u nás, se k expanzi svého občerstvovacího konceptu do obchodních center odhodlal jako první na trhu.

„Do konce roku plánujeme v Praze otevřít i další pobočku Fresh Corner mimo naši běžnou prodejní síť. Dále pokračujeme také v našem závazku zavést občerstvovací koncept na všech stanicích MOL do roku 2019 a následně do roku 2020 i na většině původních stanic Pap Oil, které se v současnosti barví dozelena,” uvedl Tomáš Lux, Retail Manager MOL Česká republika.

Zákazníci najdou Fresh Corner v Arkádách v patře -1, v blízkosti hypermarketu Albert. „Prodejní kiosek ve stylu „coffee to go“  nabídne část ze sortimentu, který je jinak zákazníkům známý z čerpacích stanic. Nabídce dominuje kvalitní zrnková káva Fresh Corner, která je připravována ve špičkovém samoobslužném kávovaru. Nabídka zahrnuje  výběr sladkého pečiva, doplněný oblíbeným hot-dogem. Svou kávu si mohou zákazníci vzít s sebou nebo si ji v klidu vychutnat při posezení u kioskového baru. Koncept potěší každého, kdo při nákupech nebo cestě do práce hledá kvalitní kávu a rychlé občerstvení. I na této pobočce platí výhody MOL zákaznického programu a naši věrní zákazníci si tak mohou uplatnit své body ze zákaznické karty na kávu či jiné produkty.” doplnil Ivo Velíšek, Retail Shop Sales Manager  MOL Česká republika.

 

2018-06-14 MOL Česká republika opatří desetinu svých čerpacích stanic externími defibrilátory

Na jednatřiceti čerpacích stanicích MOL začnou být od června rozmisťovány automatizované externí defibrilátory (AED). S těmito resuscitačními přístroji dokáže i laik efektivně pomoci člověku postiženému poruchou srdečního rytmu. V první fázi se MOL zaměří na nejfrekventovanější dálniční tahy, kde je pravděpodobnost využití AED během léta nejvyšší. Součástí instalace externích defibrilátorů bude také povinné proškolení personálu stanic.

V rámci Skupiny MOL má již s defibrilátory na čerpacích stanicích pozitivní zkušenosti slovenský Slovnaft. V Česku se nyní budou přístroje instalovat na frekventovaných stanicích, které využívá nejvíce řidičů ohrožených dehydratací a vyčerpáním organismu při dlouhých cestách na letní dovolenou. Defibrilátory tak přichází na stanice MOL v období, kdy je riziko zástavy srdce nejvyšší.

Zástava oběhu krve je přitom jednou z nejčastějších příčin úmrtí v České republice. „V lidském organismu dojde ke zrychlenému kmitání srdečních komor, které se nestačí plnit krví a pumpovat ji do oběhu k životně důležitým orgánům. Tím nejcitlivějším je lidský mozek, který přestává fungovat již po několika vteřinách bez dodávky kyslíku. Po několika minutách pak dochází k jeho trvalému poškození. Přístroje AED dokáží srdeční rytmus rozpoznat, vyslat elektrický výboj a ovlivnit tím arytmii. Jejich instalace na veřejných místech je tak skvělá možnost, jak zachránit desítky až stovky lidí každý rok,“ uvádí doc. MUDr. Tomáš Vymazal, přednosta ARO v Motole.

„Časový interval mezi kolapsem a příjezdem záchranné služby je ve většině oblastí 5-8 minut. Během této doby je ale již možné zahájit resuscitaci a použít automatizovaný externí defibrilátor, na čemž často závisí přežití postiženého. S každou minutou prodlevy totiž klesá naděje na záchranu postiženého o 10 %, zatímco včas provedená defibrilace dokáže zamezit až 73 % úmrtí,“ upozorňuje MUDr. Barbora Truksová Zuchová, lékařka a tisková mluvčí Zdravotnické záchranné služby Jihomoravského kraje. Zaměstnanci stanic MOL jsou proto v těchto dnech intenzivně školeni o poskytování první pomoci a používání automatického defibrilátoru. Všechny dostupné AED jsou navíc zaregistrovány v rámci mobilní aplikace Záchranka.

Rozhodnutí MOL zavést na svých nejfrekventovanějších stanicích defibrilátory není náhodné. „Jedním z nejsilnějších pilířů naší sociální odpovědnosti je péče o druhé, a tak bylo přirozené zaměřit se také na ochranu zdraví našich zákazníků. Chceme využít možností naší sítě a pomoci se záchranou toho nejcennějšího – lidského života,” říká Tomáš Lux, retail manager MOL Česká republika. Instalací defibrilátorů navíc společnost rozvíjí svou vizi servisních stanic budoucnosti, tedy míst, kde se zákazníkovi vedle načerpání pohonných hmot dostane i široké škály dalších produktů a služeb.

„Pokud se nám podaří zachránit alespoň jeden lidský život a vrátit pacienta zpátky do plnohodnotného života, bude to pro nás úspěšný a naplněný projekt,“ říká Miroslav Beznoska, manažer oddělení HSE MOL České republika a dodává: „Naši zákazníci poznají stanici vybavenou externím defibrilátorem díky označení u vstupu. Ve svých mapách je uvidí i pracovníci operačních středisek záchranné služby linky 155 a mohou tak okamžitě nasměrovat pomoc na naše stanice.“ Přístroj má jednoduché ovládání s hlasovými instrukcemi a jeho využití je snadné, neboť sám pozná, zda pacient potřebuje výboj nebo ne. Není proto možné postiženému nijak ublížit.

2018-05-04 Čerpací stanice Pap Oil zezelenají, bude z nich MOL

Do roku 2020 projdou v České republice rebrandingem téměř všechny čerpací stanice Pap Oil, nově se z nich stane MOL. Končí tak obchodní strategie dvou značek a modrou barvu na stanicích vymění zelená. Součástí změny bude i zavedení občerstvovacího konceptu Fresh Corner, který je v těchto dnech otevřen na sté pobočce v Podolí. S 306 stanicemi je MOL druhým největším provozovatelem sítě čerpacích stanic u nás.

Maďarská skupina MOL koupila čerpací stanice Pap Oil v roce 2012. Až dosud je provozovala v původní modré barvě a pod původním názvem, to se ale brzy změní. „Rozhodnutí realizovat strategii dvou značek nebylo nikdy definitivní. V době slučování celkem čtyř značek jsme tento koncept z pohledu energie a financí potřebných na celkový rebranding vyhodnotili jako nejlepší. Zhruba před půl rokem jsme ale dospěli k rozhodnutí, že z hlediska zákazníka je jednodušší a efektivnější mít vše pod jednou značkou. Bude naprosto jasné, jaké služby a jakou kvalitu mohou řidiči očekávat od celé naší sítě,“ vysvětluje Richard Austen, generální ředitel MOL Česká republika.

Dokončení zeleného rebrandingu je plánováno do konce roku 2020 a bude se týkat téměř všech 114 stávajících stanic Pap Oil. Značku tak čeká změna, kterou před časem prošly původní čerpací stanice Agip, Slovnaft a Lukoil. Ke konci roku 2020 tak bude mít MOL s celkovým počtem 306 stanic druhou největší již jednotnou síť čerpacích stanic v České republice. Společnost MOL si ponechá několik stanic Pap Oil v modernizované podobě pro zachování značky a uvažuje o jejím možném budoucím využití.

Zelená barva a občerstvovací koncept Fresh Corner

Proměna Pap Oil na MOL probíhá již nějakou dobu. Některé stanice pomalu opouštějí dominantní modrou barvu a převládá u nich zelená. „Začali jsme s pobočkami na frekventovaných atraktivních místech, kde v rámci rekonstrukce zavádíme i náš občerstvovací koncept Fresh Corner. Nyní máme moderních stanic s Fresh Cornerem sto, do konce roku 2019 chceme, aby to byly téměř všechny stanice MOL. Postupně k nim budou přibývat právě původní stanice Pap Oilu,“ vysvětluje Richard Austen a dodává: „Jde nám o to, udržet napříč celou sítí nadstandardní servis, který veřejnost očekává od silné prémiové značky.“

Fresh Corner je postaven na třech základních principech První z nich je kvalitní zrnková káva, druhou pak gastronomie včetně široké nabídky teplých jídel, a do třetice tradiční prodej potravin. „Není naším cílem a ani snahou konkurovat klasickým supermarketům. Víme ale, že řidiči širokou nabídku těchto doplňkových služeb vyhledávají. Fresh Corner proto vnímáme jako kvalitativně vyšší, ale přitom cenově velice příjemnou alternativu k motorestům a denním menu restaurací,“ uvádí Tomáš Lux, Retail Manager MOL Česká republika.

Fresh Corner byl v Česku poprvé představen v červenci 2015 na stanici MOL ve Vyškově. Dnes v květnu 2018 byl otevřen již Fresh Corner s pořadovým číslem 100 v pražském Podolí. Skupina MOL jako celek je ve střední Evropě provozuje již na 500 místech. „Na příkladu Fresh Corneru se potvrzuje, že posiluje změna v poměru marží mezi prodejem motorových paliv a tzv. non-fuel segmentem. Ten se dnes pohybuje v České republice již někde kolem 40 % celkových maloobchodních marží, což je nejvíc ve Skupině MOL,“ dodává Richard Austen.

2018-05-04 Výsledky Skupiny MOL za první čtvrtletí 2018: Začátek roku byl úspěšný

Skupina MOL dnes oznámila hospodářské výsledky za první čtvrtletí roku 2018. Skupina v prvním čtvrtletí zvýšila svůj zisk před zdaněním, úroky a odpisy očištěný o náklady související s přeceněním zásob (clean CCS EBITDA) o 2 % na 625 milionů USD, a je tak na dobré cestě ke splnění ročního cíle, kterým je  EBITDA 2,2 miliard USD.

Zisk před zdaněním, úroky a odpisy (EBITDA) v segmentu Upstream meziročně vzrostl o 31 % na 287 milionů USD díky rostoucím cenám ropy, vyšší produkci a nižším nákladům. Poté, co byla zahájena těžba na poli Catcher a těžba na ostatních polích v UK se normalizovala, činila průměrná produkce 110 tisíc barelů ropného ekvivalentu denně.

Zisk před zdaněním, úroky a odpisy očištěný o náklady související s přeceněním zásob (clean CCS EBITDA) v segmentu Downstream klesl na 218 milionů USD, tedy o 33 % oproti loňským hodnotám, které představovaly historický rekord. Důvodem poklesu je snížení rafinerských a petrochemických marží v důsledku růstu cen ropy a dopad aktivit souvisejících s údržbou rafinerií.

Segment spotřebitelských služeb (Consumer Services) v prvním čtvrtletí opět zaznamenal rekordní výsledek se ziskem před zdaněním, úroky a odpisy v hodnotě 81 milionů USD, což představuje meziroční nárůst o 48 %, na kterém se podílel prodej pohonných hmot i nepalivových produktů. Spotřeba motorových pohonných hmot v regionu střední východní Evropa meziročně vzrostla přibližně o 3%, což vytváří příznivé prostředí pro další rozvoj.

Zisk před zdaněním, úroky a odpisy v divizi Gas Midstream v prvním čtvrtletí meziročně vzrostl o 21 % na 85 mil. USD, a to díky rostoucím objemům přepravy a nižším nákladům.

Předseda představenstva a generální ředitel Skupiny MOL Zsolt Hernádi k výsledkům uvedl:  „V prvním čtvrtletí se nám podařilo zvýšit EBITDA ze solidních výchozích hodnot, což jen dále potvrzuje stabilitu našeho integrovaného obchodního modelu. Dosavadní výsledky zároveň představují pevný základ pro další úspěšný rok a pro pokračující strategickou transformaci. V situaci, kdy ceny ropy dlouhodobě rostly při vysoké regionální poptávce a tlaku na snižování rafinérských a petrochemických marží, můžeme říci, že vynikající růst tržeb v segmentech Upstream a Consumer Services více než kompenzuje nižší zisky v divizi Downstream.”

2018-04-23 Přispějte k ochraně Země s palivovými kartami Skupiny MOL

V rámci programu palivových karet Skupiny MOL usilujeme o ochranu naší planety, a proto se snažíme poskytovat zákazníkům služby, které co nejvíce respektují životní prostředí. Naším cílem je jednat v jejich zájmu i v zájmu planety. A tato myšlenka stála také u zrodu naší e-faktury. U příležitosti včerejšího Dne Země se proto podívejme, jak fakturace respektující životní prostředí pomáhá chránit naši planetu.

Elektronická fakturace není jen rychlá, díky čemuž pomáhá šetřit drahocenný čas, ale je také mnohem ekologičtější, protože produkuje méně odpadu a redukuje fyzický prostor potřebný k uchovávání dokumentů. Archivace je mimoto pro obě strany snazší než u fakturace v papírové formě. Elektronická fakturace přináší oboustranné výhody – pomáhá klientům a přispívá k ochraně světa, ve kterém žijeme. Více informací o tom, jakých výsledků jsme v této oblasti dosud dosáhli, najdete na stránkách molgroupcards.com/services/green-invoicing.

 

2018-03-19 Skupina MOL a společnost JSR dokončily výstavbu nového závodu na výrobu syntetického kaučuku

Skupina MOL a společnost JSR dnes v maďarském městě Tiszaújváros slavnostně otevřely nový závod na výrobu syntetického kaučuku (S-SBR). Závod s nejvyspělejší technologii vyrobí ročně 60 000 tun syntetického kaučuku a vytvoří více než 100 nových pracovních míst.

Syntetický kaučuk (S-SBR) je celosvětově velmi vyhledávaný chemický produkt. Nejdůležitější výchozí surovinou S-SBR je butadien, který vyrábí společnost MOL v nedalekém závodě zprovozněném v roce 2015. Pro svou charakteristickou molekulární strukturu je S-SBR vysoce ceněný po celém světě jako surovina pro výrobu pneumatik, které přispívají ke snížení spotřeby a mají vynikající přilnavost k mokrému povrchu.

Závod slavnostně otevřeli premiér Maďarska Viktor Orbán, předseda představenstva a generální ředitel Skupiny MOL Zsolt Hernádi a výkonný ředitel společnosti JSR Koichi Kawasaki. Skupina MOL a společnost JSR se v roce 2013 dohodly na vzniku nového podniku se společnou majetkovou účastí, kde 51 % vlastní JSR a 49 % Skupina MOL. Výstavba závodu byla zahájena v roce 2015.

„Skupina MOL rozšířila svůj petrochemický hodnotový řetězec o jeden z nejinovativnějších produktů světa. Jsme pyšní na to, že MOL z roku na rok dokáže vyprodukovat specializovanější a výnosnější výrobky. Je před námi ještě velký kus práce, ale jsme na dobré cestě, abychom dosáhli náš strategický cíl a stali se do roku 2030 vedoucí chemickou společností ve střední a východní Evropě,“ řekl předseda představenstva a generální ředitel Skupiny MOL Zsolt Hernádi.

Jedním ze základních kamenů strategie Skupiny MOL 2030 – Enter Tomorrow je rozšířit petrochemický hodnotový řetězec společnosti a vyrábět produkty s vyšší hodnotou využívané v automobilovém průmyslu, ale také ve výrobě obalů, stavebnictví a elektronice. Společnost jako taková plánuje do konce následujícího desetiletí investovat 4,5 miliard USD do projektů podporujících růst petrochemického a chemického odvětví.

2018-03-12 Program Growww 2018 odstartován!

Společnost MOL v těchto dnech představila další ročník programu Growww. Jedná se o roční program pro všechny, kteří dokončují bakalářské nebo magisterské studium nebo mají maximálně 1 rok pracovních zkušeností po vysokoškolském studiu a uvažují o tom, že se připojí ke společnosti s vedoucím postavením ve střední a východní Evropě.

V případě zájmu úspěšný uchazeč pracuje pro MOL Česká republika a zároveň je součástí mezinárodní společnosti Skupiny MOL, (s možností využívat anglický jazyk).

Přihlásit se mohou kandidáti ze všech oborů (ekonomie, marketing, IT/digital, finance, obchod), nemusí se jednat o techniky nebo ekonomy, aby ve společnosti MOL mohli pracovat. Po celou dobu programu bude mít jeho účastník svého mentora, na kterého se může kdykoli obrátit.

Teď je ten pravý čas se k nám připojit, jelikož přetváříme Skupinu MOL k lepšímu tak, aby byla první volbou pro zákazníky i zaměstnance. Těšíme se na nové, neotřelé nápady, které mladí kolegové do společnosti přinesou.

Věřte nám, že Growww je ta nejlepší volba! Program realizujeme již přes deset let. Jste připraveni začít svou kariéru právě u nás? Pak se přihlaste do 29. dubna!

Více informací naleznete na našem webu v sekci Kariéra.

Váš MOL

2018-03-01 Skupina MOL vstupuje do odvětví solární energie

Skupina MOL dnes zveřejnila své plány na vybudování solárních elektráren ve třech ze svých průmyslových areálů v Maďarsku. Projekt podporuje strategický cíl Skupiny MOL posílit své průmyslové schopnosti a současně podpořit širší cíle společnosti v oblasti udržitelnosti.

Skupina MOL má dlouhodobou zkušenost s výrobou běžné energie, avšak v rámci Strategie 2030 je jejím cílem připravit se na dobu, která přijde po vyčerpání tradičních zdrojů, a tedy prozkoumat příležitosti, které se nabízejí v oblasti technologií alternativních zdrojů energie. Kapacita provozu fotovoltaických elektráren je naplánována na 18,38 MWp, což odpovídá spotřebě více než devíti tisíc domácností. Kromě pokrytí části energetických potřeb svých vlastních provozů, nabízí tento projekt vynikající příležitost, aby MOL nasbírala odborné zkušenosti v oblasti solárních technologií a využila příležitostí na tomto slibném trhu.

Očekává se, že zelená elektřina, již vyprodukují solární elektrárny, sníží produkci emisí CO2 o devět tisíc tun ročně. Tato skutečnost přispěje k naplnění cílů, které si Skupina MOL stanovila v oblasti udržitelnosti. Vedle toho sníží množství přímých i nepřímých emisí skleníkových plynů, a naopak navýší výnosy z alternativních zdrojů energie v souladu se Strategií společnosti pro udržitelný rozvoj 2020. Tato expanze rovněž přispěje k dalšímu vylepšení výkonu Skupiny MOL v oblasti udržitelnosti, jelikož opakovaně dosahuje vysokého ESG hodnocení ze strany předních institucí pro výzkum a rating, včetně Dow Jones Sustainability Indices, MSCI, Sustainalytics a Bloomberg.

"Projekt je pravým odrazem naší ambice stát se jedním z předních inovátorů v regionu, jak je uvedeno v naší Strategii 2030. V MOL si uvědomujeme, že solární energie bude hrát v energetických systémech budoucnosti důležitou roli, a proto jsme vstupem do tohoto dynamicky rostoucího odvětví začali budovat svou průmyslovou kapacitu. Fotovoltaické elektrárny jsou pro nás také vynikajícím způsobem, jak využít potenciál nevyužitých ploch v našich areálech, jakož i podpořit náš závazek snižovat ekologickou stopu prostřednictvím snížení emisí uhlíku generovaných našimi provozy," řekl Sándor Fasimon, provozní ředitel Skupiny MOL.

Výstavba solárních panelů má být dokončena do konce roku 2018. Zařízení se budou nacházet v areálech tří klíčových závodů Skupiny MOL: v petrochemické továrně ve městě Tiszaújváros, rafinérii na řece Dunaj ve městě Százhalombatta a také v závodu Füzesgyarmat. Všechna budou napojena na místní distribuční síť středního napětí společnosti MOL.

 

2018-02-20 Skupina MOL oznámila zisk za rok 2017, který je nejvyšší za desetiletí

Skupina MOL dnes zveřejnila finanční výsledky za rok 2017. Zisk před zdaněním, úroky a odpisy (EBITDA) zvýšila o 14 % a pohodlně tím překonala svůj cíl na rok 2017 s podporou všech segmentů, které dosáhly vynikající finanční a provozní výsledky.

Organické kapitálové náklady zůstaly na úrovni 1,04 miliardy USD v souladu se sníženým cílem, mírně víš, než v předchozím roce. Skupina MOL i nadále generovala obrovské množství hotovostních prostředků, které vytvořily solidní finanční rámec k pokrytí ambiciózních transformačních projektů.

Divize Upstream dosáhla EBITDA ve výši 854 milionů USD, což představuje nárůst o 26 % ve srovnání s rokem 2016 způsobený vyššími cenami ropy Brent a zemního plynu. Z důvodu pevné nákladové disciplíny tento segment téměř zdvojnásobil výši volných hotovostních prostředků na úroveň 14 USD za každý vyprodukovaný barel, čímž byl jeho podíl na tvorbě hotovosti Skupiny v roce 2017 jedním z nejvyšších. Průměrná denní produkce byla 107 400 barelů ropného ekvivalentu, tedy mírně pod ročním plánem, což bylo způsobeno nižším podílem Spojeného království.

Divize Downstream znovu vykázala vynikající výsledky a udržela si tak významný podíl na příjmech dosahující téměř polovinu zisku před zdaněním, úroky a odpisy očištěného o náklady související s přeceněním zásob (clean CCS EBITDA) ve výši 1,18 miliardy USD. Segment zvýšil svůj podíl o 2 % oproti již tak hodně vysokému základu, a to díky interním programům pro zvýšení efektivity a nadále podpůrnému externímu prostředí.

Služby zákazníkům i nadále pokračovaly ve svém působivém dvojciferném růstu, k čemuž přispěla zvyšující se spotřeba paliva (4 % nárůst v roce 2017 ve střední a východní Evropě) a vysoké marže. Tento segment vykázal EBITDA ve výši 358 milionů USD, což je meziroční nárůst o 17 %, a nyní je na dobré cestě k dosažení cíle pro EBITDA ve výši 450 milionů USD do roku 2021. Díky dalšímu rozšíření nepalivového konceptu Fresh Corner Skupiny MOL nárůst nepalivové marže i nadále převyšuje palivovou marži, přičemž její podíl na celkové maloobchodní marži dosáhl v posledním kvartálu 2017 nové maximum ve výši 26 %.

Zisk před zdaněním, úroky a odpisy divize Gas Midstream se meziročně zvýšil o 15 %, kdy dosáhl 223 milionů USD, a to díky silné podpoře prudce rostoucích objemů domácí přepravy, které dokázaly nahradit nepříznivé změny tarifů.

Předseda představenstva a generální ředitel Skupiny MOL Zsolt Hernádi výsledky okomentoval takto: „S radostí můžu říct, že rok 2017 byl dalším rokem, kdy jsme dosáhli vynikajících finančních výsledků, ale neméně důležité je to, že to byl také rok viditelného pokroku na naší transformační cestě vytyčené v rámci strategie MOL 2030. Pohodlně jsme překonali zvýšené příjmové cíle, a to díky rostoucímu podílu všech odvětví. Divize Upstream více než zdvojnásobila svůj podíl na volných hotovostních prostředcích; zisk před zdaněním, úroky a odpisy divize Downstream oproti již tak vysokému základu ještě narostl, zatímco divize Služby zákazníkům si udržela svůj dvojciferní růst příjmů. Ohledně strategické transformace jsme dosáhli významného posunu v našem vlajkovém projektu v oblasti chemikálií (polyolů), a nyní spouštíme nové, inovativní služby související s mobilitou. Rok 2018 otvíráme se silným potenciálem rozvoje, s několika zásadními investičními rozhodnutími před námi. Letos očekáváme dosažení zisku před zdaněním, úroky a odpisy ve výši přibližně 2,2 miliard USD, což nám umožní financovat naše transformační projekty a zvyšující dividendy pro naše akcionáře.“

×
Your browser is out of date!

Update your browser to view this website correctly. Update my browser now

×