Filtrovat zprávy podle klíčového slova

Od data
k dnešnímu dni

Novinky

2019-08-02 Skupina MOL hlásí v pololetí 2019 splnění hospodářského plánu

  • Zisk před zdaněním, úroky a odpisy očištěné o náklady související s přeceněním zásob (CCS EBITDA) Skupiny MOL dosáhl v prvním pololetí 1,15 mld. USD, což je přesně polovina plánu pro rok 2019
  • Zisk před započtením úroků, daní a odpisů (EBITDA) pro Upstream se mírně snížil, ale tato divize stále přináší skupině nejvíce volných hotovostních prostředků
  • Čistý CCS EBITDA pro Downstream dosáhl za první pololetí roku 2019 hodnoty 403 mil. USD, což je ve srovnání s loňskou polovinou roku méně z důvodu nižší marže v rafineriích
  • EBITDA divize Služby zákazníkům se meziročně zvýšil o 6 %
  • Čistý zisk v první polovině roku 2019 činil 444 mil. USD
  • Za strategické transformační projekty Skupina utratila téměř 300 mil. USD

Budapešť / Praha, 2. srpna 2019 – Skupina MOL dnes oznámila své finanční výsledky za první pololetí roku 2019. V prvních šesti měsících dosáhla EBITDA společnosti MOL Group 1,15 mld. USD. EBITDA pro Upstream se snížil o 10 % a dosáhl v prvním pololetí roku 2019 hodnoty 553 mil. USD. Společnost sice vykázala vyšší objemy, ale byla negativně ovlivněna nižšími cenami ropy a plynu. Divize přináší do skupiny nejvíce volných hotovostních prostředků. Průměrná denní produkce uhlovodíků byla meziročně vyšší o 111,8 barelu ropného ekvivalentu, tedy o 2 %.

Čistý CCS EBITDA pro Downstream dosáhl v prvním pololetí roku 2019 hodnoty 403 mil. USD, což je meziroční pokles o 18 %. Tlak na hodnotu EBITDA vytváří zejména podstatně slabší rafinace pro makro trh.

Růst EBITDA divize Služby zákazníkům nadále dosahuje dvouciferných čísel v místních měnách, což bylo způsobeno pokračujícím dynamickým růstem marží palivových i nepalivových produktů. V dolarech však růst zpomalil meziročně na 6 %, tedy na 207 mil. USD za prvních šest měsíců. Tato divize nadále těží ze silného ekonomického růstu v regionu střední a východní Evropy a z pokračujícího růstu trhů s palivy přibližně o 3 %.

Divize Gas Midstream dosáhla v první polovině roku EBITDA 89 mil. USD, což je meziroční pokles o 24 %. Po nedávné akvizici slovensko-maďarského propojovacího vedení zemního plynu se společnost FGSZ (MOL Gas Midstream) stává jediným provozovatelem přepravní soustavy plynu v Maďarsku.

Předseda představenstva a generální ředitel Zsolt Hernádi k výsledkům uvedl: „Náš pružný integrovaný obchodní model nám umožnil dosáhnout za první polovinu roku 2019 EBITDA v hodnotě 1,15 mld. USD, což je jen lehce pod loňským vynikajícím výsledkem, a to navzdory nižším cenám ropy a mnohem slabším maržím z rafinérií. Zůstáváme tedy na dobré cestě, abychom splnili nebo překonali náš roční plán čistého CCS EBITDA v hodnotě 2,3 miliardy USD. Pokračovali jsme v tvorbě zjednodušených volných hotovostních prostředků i v době, kdy jsme utratili téměř 300 mil. USD na strategické transformační projekty, včetně nového závodu na výrobu polyolu, který postupuje v souladu s plány a harmonogramem.“

O Skupině MOL
Skupina MOL je integrovaná mezinárodní firma zaměřená na ropný a plynárenský průmysl se sídlem v Budapešti. Je přítomna ve více než 40 zemích, zaměstnává přes 25 000 lidí a má více než 100 let zkušeností v oboru. Průzkumné a výrobní aktivity společnosti Skupiny MOL se opírají o více než 75 let zkušeností v ropném průmyslu. Aktuálně provádí výrobní aktivity v 8 zemích a průzkum ve 13 zemích. Skupina MOL provozuje čtyři rafinerie a dva petrochemické závody v rámci svého integrovaného dodavatelského řetězce v Maďarsku, Chorvatsku a na Slovensku; navíc je vlastníkem sítě 2 000 čerpacích stanic v deseti zemích střední a jihovýchodní Evropy.

Kontakt pro média
@: internationalpress@mol.hu

2019-06-27 LEAD VENTURES a INVEN CAPITAL investují do průmyslu 4.0 i do českého start-upu na zvukovou diagnostiku strojů

  • Český start-up Neuron Soundware získal 5,75 milionů euro na další rozšiřování svých podnikatelských aktivit
  • ČEZ Group a MOL Group v něm získaly menšinový podíl prostřednictvím investičních fondů a maďarské EximBank.
  • Společnosti LEAD VENTURES a INVEN CAPITAL posílily své postavení v prostředí start-upů v regionu střední a východní Evropy

Praha, 27. června 2019

LEAD VENTURES, maďarská kapitálová společnost se sídlem v Budapešti, s podporou MOL Group a maďarské EximBank, společně s INVEN CAPITAL, investičním fondem Skupiny ČEZ, získaly menšinový podíl v českém startu-upu Neuron Soundware. Ten je lídrem na trhu v diagnostice průmyslových strojů na základě analýzy zvuku. Společnost vytváří a prodává vyspělý hardware a software pro prediktivní údržbu umožňující včasnou detekci poruch a optimalizaci provozu. Díky této transakci získala společnost Neuron Soundware 5,75 milionů euro na další rozšiřování svých podnikatelských aktivit. Dřívější investor J&T Ventures se na současné investici také podílí.

Společnost Neuron Soundware byla založena v Praze v únoru 2016. V současné době zaměstnává dvacet odborníků a její výnosy v loňském roce dosahovaly téměř půl milionu euro. Poskytuje chytrá diagnostická řešení na základě zvukové analýzy strojů v řadě odvětví včetně sektoru energetiky. Řešení firmy využívá umělé inteligence k rozeznání hrozících mechanických problémů, a tak zabraňuje poškození důležitých výrobních strojů.

Systémy dodávané Neuron Soundware dnes hlídají provoz v řadě velkých globálních společností, jako např. Daimler, BMW, Innogy, E.ON, Airbus nebo LG. V energetice je systém Neuron Soundware nasazen v České republice u několika zákazníků na více než dvaceti velkých kogeneračních jednotkách.

„Máme velkou důvěru ve vývoj společnosti Neuron a její tým. Prediktivní údržba je žhavé téma pro řadu průmyslových systémů, avšak praktická řešení nejsou vždy po ruce. Technologie společnosti Neuron by mohla změnit celé toto odvětví a mít výrazný dopad na výkony v řadě průmyslových oborů,“ uvedl Abel Galacz, generální ředitel LEAD VENTURES.

„Neuron je jednou z mála firem v oblasti analýzy akustické emise, která se dokáže prosadit v konkurenci špičkových firem z Izraele a USA. Za svou krátkou existenci si vybudovala unikátní databázi zvuků, kterou používá pro trénování svých neuronových sítí,“ komentuje nejnovější investici Petr Míkovec, výkonný ředitel INVEN CAPITAL.

„Víme přesně, jak musí znít čerpadla, převodovky, válce, elektromotory nebo kompresory. V databázi máme uloženy zvuky všech běžných součástí stroje. To ale nestačí, náš software s umělou inteligencí dokáže rozlišovat problémové zvuky od běžného procesního šumu a okolních zvuků a poskytnout zákazníkovi jistotu, že jej stroj nepříjemně nepřekvapí,“ dává nahlédnout do kuchyně svého know-how Pavel Konečný, zakladatel a generální ředitel Neuron Soundware.

Společnost Lead Ventures, maďarská investiční kapitálová firma se sídlem v Budapešti, investuje prostřednictvím svého investičního fondu Enter Tomorrow Europe podporovaného MOL Group a maďarskou EquaBank. Díky tomu, že spravuje 100 milionů euro, vyhledává Lead Ventures aktivně škálovatelné investiční příležitosti v regionu střední a východní Evropy s jedinečnými nápady, vynikajícím potenciálem k růstu a globálním dosahem.

„Start-upy ze střední Evropy, které si už prošly určitou testovací fází, mají výborný potenciál prorazit i na globálních trzích. V rámci naší strategie hledáme inovativní řešení, které v oblasti industriálních služeb vedou k zefektivnění technických postupů. Náš kapitálový vstup do slovenské GA drilling je příkladem úspěšného propojení malých začínajících firem se silnou mezinárodní společností s cílem dalšího růstu,“ uvedl Oszkár Világi, MOL Group Chief Innovation Officer.

Neuron Soundware se nyní zaměřuje na škálovatelnost úspěšných případů a zavádění připravených AI algoritmů s cílem monitorovat velké množství strojů, zahrnujících motory, kompresory, čerpadla, turbíny, roboty atp. Tuto strategii podporuje nabídka snadno realizovatelných monitorovacích řešení, které je možné spustit během několika málo týdnů a financovat díky dostupnému měsíčnímu poplatku za jednotlivé stroje, tj. v rámci řešení jako služby.

Neuron Soundware hodlá pokračovat v mezinárodní expanzi a otevírá celou řadu nových pozic ve svém pražském hlavním sídle a současně očekává potřebu vybudovat oddělení podpory a prodeje v Německu, aby bylo možné lépe obsluhovat velké místní klienty, jako je Airbus, BMW a Siemens. Kromě přímého prodeje chce Neuron Soundware nadále budovat svou partnerskou síť nejen v Evropě, ale i na Středním Východě a v Asii. Kvůli brexitu vytvořila společnost Neuron Soundware nedávno novou obchodní jednotku NeuronSW SE se sídlem v Praze, která převezme všechny obchodní aktivity a závazky a nakonec se propojí se současnou hlavní obchodní jednotkou Neuron SW Ltd., se sídlem v Londýně ve Velké Británii.

O Lead Ventures

Lead Ventures je venture kapitálová a private equity společnost ve střední a východní Evropě. Firma vyhledává dynamické týmy, které působí v oblasti progresivní energetiky, mobility, B2B služeb a softwaru s jedinečnými příběhy ověřenými trhem, které mají vynikající růstový potenciál a globální dosah. Lead Ventures poskytuje investice ve výši 2 - 10 milionů eur, zaměřené na cykly financování A-B. Kromě investic společnost Lead Ventures využívá své odborné znalosti a profesionální síť pro podporu růstu svých portfoliových společností.
http://leadventures.eu/

O Skupině MOL

Skupina MOL je integrovaná, mezinárodní ropná a plynárenská společnost se sídlem v maďarské Budapešti. Aktivně působí ve více než 30 zemích, kde disponuje dynamickou mezinárodní pracovní silou 26 000 lidí a zkušenostmi i výsledky, které v sektoru získala za více než 100 let své historie. Průzkumné a těžební aktivity společnosti MOL vycházejí z více než 80 let zkušeností v oblasti uhlovodíků. V současné době se těžební činnosti realizují v 8 zemích a aktiva sloužící k vyhledávání přírodních zdrojů jsou k dispozici v 13 zemích. Skupina MOL provozuje čtyři rafinerie a dvě petrochemická zařízení v rámci integrovaného řízení dodavatelského řetězce v Maďarsku, na Slovensku a v Chorvatsku, a vlastní síť téměř 2 000 čerpacích stanic v 10 zemích střední a jihovýchodní Evropy.
https://molgroup.info/en

Kontakty pro média:

MOL GROUP/LEAD VENTURES
internationalpress@mol.hu
info@leadventures.eu

2019-02-12 Společnosti MOL a Total spojily síly a rozšířily evropskou akceptační síť palivových karet

Společnosti MOL a Total podepsaly dohodu, díky níž bude cestování po Evropě pro jejich zákazníky ještě jednodušší. Uzavřená smlouva od února 2019 rozšiřuje akceptační síť palivových karet MOL o zhruba 4 000 čerpacích stanic Total v pěti zemích západní Evropy – ve Francii, Belgii, Lucembursku, Nizozemsku a Německu. Palivové karty Total budou naopak přijímány v síti čerpacích stanic MOL a Slovnaft v Maďarsku, Rumunsku, Slovinsku a na Slovensku.

V první fázi, od února 2019, budou palivové karty Total akceptovány v síti MOL v Maďarsku a Rumunsku. Na oplátku pak mohou držitelé palivových karet MOL své karty využít v síti Total ve Francii, Belgii, Lucembursku, Nizozemsku
a Německu. Akceptace karet Total v síti MOL ve Slovinsku a v síti Slovnaft na Slovensku bude finalizována ve druhé fázi v následujících měsících. Díky této dohodě budou palivové karty MOL akceptovány na více než 7 000 čerpacích stanicích v Evropě. Karty Total pak bude možné uplatnit na více než 17 000 prodejních místech.

„Možnost využít naše palivové karty v západní Evropě je významný milník, který nám pomůže zajistit růst našeho podnikání. Přispěje také k plnění jednoho z klíčových cílů strategie Skupiny MOL do roku 2030, tedy stát se první volbou pro naše zákazníky,“ uvedl Zsolt Pethő, Senior Vice President Skupiny MOL pro Downstream.

„Tato dohoda posiluje naši pozici ve východní Evropě a skvěle doplňuje naši nabídku. Představuje další krok ke konsolidaci naší silné pozice v segmentu palivových karet v Evropě. Zároveň také napomáhá realizovat jeden
z klíčových cílů společnosti Total, tedy pomáhat našim spotřebitelům při výběru energie a být partnerem jejich mobility,“ uvedl Benoît Luc, Senior Vice President pro Marketing společnosti Total.

 

O palivových kartách MOL

Palivové karty MOL umožňují bezhotovostní nákup paliva, produktů a služeb v rozsáhlé akceptační síti, která pokrývá 16 evropských zemí. Toto pohodlné řešení pro segment B2B zjednodušuje správu vozového parku, pomáhá snížit provozní náklady a zároveň zajišťuje plnou kontrolu nad výdaji. Kromě nákupu pohonných hmot umožňují palivové karty MOL také placení mýtného ve většině evropských zemí i vratku DPH a spotřební daně za nákupy v zahraničí.

O Skupině MOL

Skupina MOL je přední mezinárodní ropná a plynárenská společnost se sídlem v Budapešti a s více než 100 letou tradicí. Působí ve více než 30 zemích světa a zaměstnává přes 26 000 lidí. Její bohaté portfolio pokrývá různorodé činnosti v segmentu ropy a zemního plynu ve 13 zemích a těžební aktivity v 8 zemích. Skupina MOL provozuje čtyři rafinerie a dva petrochemické závody v rámci svého integrovaného dodavatelského řetězce v Maďarsku, Chorvatsku a na Slovensku; navíc provozuje vlastní síť 2 000 čerpacích stanic v devíti zemích střední a jihovýchodní Evropy.

O palivových kartách Total

Palivové karty Total umožňují bezhotovostní čerpání pohonných hmot, platby za nákupy na čerpacích stanicích
a hrazení mýtných poplatků. Karty také umožňují snadné navrácení DPH z transakcí uskutečněných v zahraničí. Společnost Total zaručuje nonstop přístup k silničním asistenčním službám ve 40 evropských zemích. Karty Total jsou osvědčeným a efektivním nástrojem, který je dnes akceptován na více než 17 000 čerpacích stanicích po celé Evropě.

O společnosti Total

Total je významný energetický hráč a výrobce a prodejce paliv, zemního plynu a nízkouhlíkové elektřiny. Našich více než 100 000 zaměstnanců se zavazuje dodávat lepší energii, která je bezpečnější, cenově dostupnější, čistší a přístupná co největšímu počtu lidí. Společnost je aktivní ve více než 130 zemích a jejím cílem je stát se špičkou v zodpovědné energetice.

 

2019-01-04 Rok 2018 - rok dalšího úspěšného zavádění Fresh Cornerů

Pro Fresh Corner, který od svého uvedení v České republice v červenci 2015 stojí na vysokém standardu služeb, kvalitní kávě, čerstvém občerstvení a příjemném prostředí, byl loňský rok 2018 rokem milníků. V květnu 2018 společnost MOL představila svůj jubilejní stý Fresh Corner v pražském Podolí. Symbolicky s pořadovým číslem 125 se otevřel Fresh Corner v srpnu loňského roku poprvé i mimo čerpací stanici - jako kiosek na pražských Arkádách. Za celý rok 2018 se podařilo otevřít celkem 76 Fresh Cornerů. V současné době tak celostátní síť čerpacích stanic MOL v typické zelené barvě nabízí svým zákazníkům již kolem 160 míst, kde se můžete potkat s nabídkou a označením Fresh Corner. Další postupné otevírání MOL čerpacích stanic v tomto moderním konceptu je plánované na letošní rok.

Čerpací stanice s Fresh Cornery poskytují rozšířenou nabídku kávy z prvotřídních zrn a čerstvého a na místě připraveného občerstvení a základních potravin. V nabídce je také řada čerstvě připravovaných sendvičů, toastů a panini i sladké a slané pečivo a na vybraných místech rovněž teplé jídlo, včetně polévek.

 

2018-11-30 Skupina MOL bodovala na Petroleum Economist Awards 2018

Skupina MOL získala ocenění Energetická společnost roku na prestižních výročních cenách Petroleum Economist Awards 2018. Ty se udělují nejúspěšnějším firmám, projektům a inovacím v globálním energetickém průmyslu. Péter Ratatics, výkonný viceprezident MOL, obdržel ocenění Lídr budoucnosti za svůj vizionářský přístup k maloobchodní transformaci společnosti.

Společnost MOL soutěžila ve dvou kategoriích: Lídr budoucnosti a Energetická společnost roku – střední kapitalizace. Péter Ratatics, výkonný viceprezident pro služby spotřebitelům v MOL, vyhrál v kategorii Lídr budoucnosti a společnost jako taková se umístila první v kategorii Energetická společnost roku – střední kapitalizace. Obě ocenění potvrzují správnost vize budoucnosti popsané ve strategii MOL Group 2030.

V kategorii Energetická společnost roku – střední kapitalizace byla velmi silná konkurence tří dalších významných firem. Porota zvlášť ocenila, jak Skupina MOL využila svou pozici jedničky na trhu k tomu, aby určovala tempo měnícího se průmyslu. Dalším aspektem byla strategie pro mobilitu zaměřená na budoucnost, v níž se počítá se sdílením vozidel, elektrickou mobilitou i řešeními pro veřejnou dopravu ve městech.

Péter Ratatics zvítězil v kategorii Lídr budoucnosti díky přípravě a realizaci strategického plánu MOL na transformaci maloobchodních aktivit společnosti. Klíčem k úspěchu Pétera Rataticse byla jeho schopnost uvažovat nekonvenčně a nabídnout jasnou vizi budoucnosti Skupiny MOL i po konci věku fosilních paliv.

Mezi dalšími úspěšnými společnostmi na letošním předávání cen byla Tesla, která získala cenu Nejlepší ekologická energetická iniciativa roku za svůj závod v Nevadě, který je největší továrnou na lithium-iontové baterie na světě. Cenu za Energetickou společnost roku – vysoká kapitalizace získala firma Total; cenu za Průzkumnou společnost roku vyhrála ENI.

2018-11-29 MOL představil první občerstvovací Fresh Corner Drive v Česku

Společnost MOL jako první síť čerpacích stanic v České republice představila svým zákazníkům nový občerstvovací Fresh Corner Drive. V Hradci Králové v Koutníkově ulici na výjezdu z města mohou návštěvníci čerpací stanice kromě standardních služeb nově využívat také zrychlený prodej občerstvení do okénka.

MOL tento koncept poprvé představil v Maďarsku v loňském roce. V České republice se jedná vůbec o první občerstvovací Drive přímo provozovaný čerpací stanicí. „S konceptem Fresh Corner Drive dále rozvíjíme náš záměr maximální, komplexní a především flexibilní péče o naše zákazníky. Prostřednictvím okénka pro rychlé občerstvení si náš zákazník může vybrat z bohaté nabídky kvalitní kávy Fresh Corner a dalších teplých i studených nápojů, aniž by musel opustit pohodlí svého vozidla. V okénkové nabídce nechybí ani široký výběr sladkého a slaného občerstvení, které u nás zákazníci nejvíce preferují,“ upřesňuje Ivo Velíšek, retail shop sales manager MOL Česká republika.

Fresh Corner Drive navazuje na expanzi moderního občerstvovacího konceptu Fresh Corner, ktery MOL buduje na svých čerpacích stanicích od roku 2015. V současnosti mohou zákazníci navštívit již 140 Fresh Cornerů po celém Česku. Letos v srpnu představil MOL také svůj první kioskový Fresh Corner mimo čerpací stanici v pražském obchodním centru Arkády Pankrác.

2018-10-11 MOL zve talentované studenty do soutěže Freshhh

FRESHHH

Skupina MOL má pro vás opět výzvu k podávání přihlášek do dalšího ročníku programu hledání talentů Freshhh. Tato oceňovaná soutěž již dvanáctým rokem umožňuje vysokoškolským studentům, kteří se zajímají o ropný a plynárenský průmysl, zúčastnit se mezinárodní on-line soutěže a soutěžit o vzrušující ceny.

Zaregistrujte se zde na: www.freshhh.net

Freshhh je mezinárodní on-line studentská soutěž, v níž mají tříčlenné studentské týmy za úkol řídit virtuální ropnou společnost. Během této soutěže budou muset účastníci rozhodovat o rozvojových projektech v oblasti ropného a plynárenského průmyslu, o výstavbě rafinérie a budou muset najít to nejlepší produktové portfolio. Navíc studenti získají také příležitost nastavit strategii pro rozvoj maloobchodní sítě a rozhodovat o investicích a rozšiřování sítě. Za posledních několik let soutěž přilákala více než 25 000 studentů z více než 70 zemí. Řada účastníků předchozích ročníků dostala příležitost nastartovat svou kariéru ve Skupině MOL v rámci programu Growww.

Soutěž Freshhh sestává ze tří kol. Nejprve musí účastníci absolvovat on-line kvalifikaci, během níž budou mít přibližně dva týdny na vybudování nově založené ropné společnosti a budou přijímat každodenní rozhodnutí o činnosti v oblasti průzkumu, výroby a distribuce paliv, petrochemikálií a maloobchodu. V dalším kroku se nejlepších 40 týmů zúčastní on-line semifinále, v němž budou účastnici pracovat na řešení odborných kvízů a případových studií. Po něm bude následovat živé finále, které by se mělo konat v lednu 2018 v Budapešti, ve kterém bude osm nejlepších týmů soutěžit o finálové ceny. Tři nejlepší týmy získají ceny v celkové výši 25 000 EUR. Konečný termín pro podávání přihlášek je 31. října.

Čeští studenti patří k vůbec nejúspěšnějším účastníkům programu FRESHHH. V roce 2017 slavil vítězství v nabité konkurenci český tým studentů CERGE-EI a ČVUT ve složení Thuy Linh Do, Marek Rakowski a Jakub Kuba. O rok dříve zvítězilo trio Filip Biznár, Jakub Kubiš a Petr Boros z VŠE a ČVUT.

Soutěž umožňuje mladým talentům prokázat své znalosti o souvisejících technologiích, ale také přijímat strategická rozhodnutí týkající se řízení virtuální ropné a plynárenské společnosti. Freshhh představuje také způsob, jak vzbudit ve studentech zájem o kariéru v ropném a plynárenském průmyslu v jedné z nejžádanějších společností v regionu.

2018-10-01 Čeští řidiči chtějí na čerpací stanici kávu jako z kavárny

Podle aktuálního průzkumu společnosti MOL ovlivňuje u téměř poloviny (46 %) českých řidičů kvalita a chuť kávy výběr čerpací stanice. Kávu si zde alespoň občas dopřeje 90 % motoristů, více než polovina dokonce při každé nebo při většině cest. Kvalita kávy na čerpacích stanicích je přitom podle 56 % dotázaných řidičů srovnatelná s kávou z kavárny.

Natankovat, odpočinout si a dát si při tom chutnou kávu – tak vypadá návštěva čerpací stanice pro většinu českých motoristů. „Nabídka občerstvení a kávy a jejich kvalita a cena jsou druhým nejdůležitějším kritériem řidičů pro výběr konkrétní čerpací stanice. Kvalita a chuť kávy je rozhodujícím faktorem pro téměř polovinu z nich,“ uvádí k výsledkům aktuálního průzkumu Tomáš Lux, retailový ředitel MOL Česká republika. Sedmina českých řidičů neopouští čerpací stanici bez kávy nikdy, 42 % poté ve většině případů. „U této skupiny již můžeme mluvit o každodenním rituálu, kterým třeba začínají svůj den cestou autem do práce,“ doplňuje Lux.

Káva jako z kavárny? Proč ne!
Češi jsou skutečnými milovníky kávy. Podle průzkumu nezávislé agentury GfK ji alespoň jednou za rok koupí 95 % z nich, průměrně ji nakupujeme osmkrát ročně. A potrpíme si na kvalitu, neboť nejvíce je podle poradenské společnosti KPMG v oblibě káva zrnková. „Na čerpacích stanicích MOL se v Česku měsíčně vypije neuvěřitelný milion šálků kávy Fresh Corner. Zajímalo nás proto, zda kávu na čerpacích stanicích považují její konzumenti za srovnatelně kvalitní s tou kavárenskou. K našemu potěšení v to věří nadpoloviční většina dotázaných řidičů, v Praze dokonce dvě třetiny motoristů,“ říká Ivo Velíšek, retail shop sales manager MOL Česká republika.

A jaká má být opravdu dobrá káva na čerpací stanici? V první řadě musí chutnat, důležitá je také kvalita. Nejvíce na tom záleží konzumentům ve věku 36-44 let, pro 53 % z nich jde o rozhodující faktory při výběru čerpací stanice. Cena kávy je v pořadí až na třetím místě, důležitá je pro 42 % řidičů. „Ač je cena kávy podle vlastních slov respondentů méně významná, drtivá většina z nich za ni nechce platit více než 50 korun. To většina druhů naší kávy Fresh Corner splňuje. Výsledky průzkumu však potvrzují, že dnes konzumenti chtějí více než jen levné kafe a vyhledávají primárně chuť a kvalitu,“ vysvětluje Velíšek. Právě kvalita a obliba nabízené kávy přiměla společnost MOL posunout letos v srpnu Fresh Corner z tradičního prostředí čerpacích stanic do nákupních center.

Muži si kávu vypijí raději na místě, ženy ji berou s sebou
Kávu si v létě více než polovina řidičů vychutná na místě, a to buď uvnitř benzinové stanice (25 %) nebo na venkovním posezení (30 %). Kávu s sebou si tak kupuje 45 %, a to převážně žen (54 %). „Ženy, ale třeba i starší ročníky, pijí kávu na čerpacích stanicích spíše sporadicky. Jedním z důvodů je jakási konzervativnost v konzumaci tohoto nápoje. Svou roli hraje také vysoká míra profesionálních řidičů, kteří čerpací stanice využívají i k zákonným přestávkám. A těmi jsou zatím stále spíše muži,“ uzavírá Lux.

2018-09-19 Fresh Corner od MOL expanduje mimo silnice, začal v Praze na Arkádách

  • Síť čerpacích stanic MOL v srpnu představila v obchodním centru Arkády Pankrác první kiosek svého občerstvovacího konceptu Fresh Corner mimo dopravní tahy.
  • MOL je vůbec prvním provozovatelem čerpacích stanic, který věří v sílu značky a v základnu svých zákazníků natolik, že se rozhodl expandovat ze svého původního prostředí do nákupních center.
  • Koncept Fresh Corner, založený na kvalitní kávě a široké nabídce občerstvení, MOL nabízí na 136 čerpacích stanicích po celé České republice. V rámci Skupiny MOL je v současnosti otevřeno již 600 Fresh Cornerů, tím v 600. v pořadí byl právě před několika dny Fresh Corner v Ostravě (Plzeňská).

MOL se do povědomí českých řidičů dostal před třemi lety, kdy byla v květnu 2015 otevřena první zelená čerpací stanice na pražském Barrandově. Od té doby se v Česku, i díky akvizicím stanic Agip, Slovnaft a Lukoil, síť MOL rozrostla na 306 stanic, což z ní dělá druhého největšího provozovatele čerpacích stanic u nás.

„Od roku 2015 jsme ušli dlouhý kus cesty. Důsledně naplňujeme strategii Skupiny MOL s důrazem na modernizaci sítě a posilování non-fuel segmentu, především expanzi konceptu Fresh Corner. Doplňkový prodej dnes na našich stanicích v Česku tvoří okolo 40 % marže, což je nejvíc ve Skupině MOL,“ říká Richard Austen, generální ředitel MOL Česká republika. „Zavázali jsme se vybudovat do roku 2020 Fresh Corner na většině z našich 306 stanic, včetně 108 dosud modrých stanic Pap Oil. Do dnešního dne bylo do zelené převlečeno již 12 čerpacích stanic Pap Oil. Do konce roku projde touto proměnou ještě dalších 14 modrých stanic. Ty ostatní čeká v rámci strategie jedné značky rebranding do jednotného standardu MOL v průběhu roku 2020, stejně jako tomu bylo v minulosti se stanicemi Agip, Slovnaft a Lukoil,“ doplňuje Austen.

Rok 2018 - rok milníků
Pro Fresh Corner, který byl v Česku otevřen poprvé na vyškovské čerpací stanici v červenci 2015, je rok 2018 rokem milníků. „V květnu tohoto roku jsme otevřeli jubilejní stý Fresh Corner v pražském Podolí. Fresh Corner s pořadovým číslem 125 se v srpnu poprvé objevil mimo čerpací stanici – jako kiosek na pražských Arkádách,“ vypočítává Tomáš Lux, retail manager MOL Česká republika. Se strategií expanze občerstvení mimo silnice přichází MOL v Česku jako první, stejně jako v celé Skupině MOL. Na otevření prvního „městského“ Fresh Corneru nyní v září navázal maďarský MOL v Budapešti.

Koncept Fresh Corner stojí na vysokém standardu služeb, kvalitní kávě, čerstvém občerstvení a příjemném prostředí. „Napříč sítí nabízíme nadstandardní servis, který naši zákazníci očekávají od silné prémiové značky. Mohou se u nás spolehnout na srovnatelnou vysokou kvalitu, ať už navštíví Fresh Corner kdekoliv. Naší věrnou zákaznicí je i nová tvář podzimní kampaně Fresh Corner, zpěvačka Marta Jandová, která díky své profesi hodně cestuje a prostředí čerpacích stanic je jí blízké,“ dodává Lux.

MOL jako štika petrochemického trhu
Rozhodnutí Skupiny MOL expandovat se svým konceptem Fresh Corner do měst není náhodné. Maďarský gigant se coby štika petrochemického trhu nebojí vystupovat ze svého tradičního prostředí a přijímat nové výzvy. „Věříme v sílu značky a v základnu našich návštěvníků, kterým chceme jejich oblíbené produkty servírovat i tam, kde by Fresh Corner nečekali. Stejně jako na čerpacích stanicích, kde prodáme milion káv měsíčně, dominuje i nabídce v kiosku kvalitní zrnková káva. Zákazníci si mohou u nás kávu připravit sami jediným dotykem a za okamžik pokračovat v nákupech, nebo si ji vychutnat na místě,” popisuje Ivo Velíšek, retail shop sales manager MOL Česká republika.

Káva do konce roku zdarma
„V nabídce občerstvení nesmí samozřejmě chybět nejoblíbenější produkt českých Fresh Cornerů − hot dog. Nabízíme také speciální akce, v současnosti třeba zelený donut s jablečnou příchutí, který dostane zákazník ke kávě zdarma,” doplňuje Velíšek. V kiosku Fresh Corner mohou návštěvníci uplatňovat svou zákaznickou kartu MOL, za každý nákup zde sbírají 5x více bodů než na čerpací stanici. Koupí kávy ve Fresh Corner na Arkádách se mohou zákazníci také zapojit do soutěže o jednu kávu každý den zdarma do konce roku 2018. Soutěž probíhá na sociálních médiích od 19. do 21. září.

2018-08-23 Dvojice komunitních zahrad z Ústí nad Labem získala ocenění Zelená oáza roku

Dva projekty na vytvoření komunitních zahrad v Ústí nad Labem se dočkaly ocenění Zelená oáza roku od Nadace Partnerství a společnosti MOL ČR. Grantisté z prvního spolku Žížala na terase budují novou komunitní zahradu na ústeckém sídlišti Severní Terasa. Druhý ústecký spolek Krásné sousedění dva roky pracoval na vzniku komunitní zahrady na sídlišti Krásné Březno. S oceněním se pojí finanční odměna patnáct tisíc korun pro každý ze spolků, které mohou libovolně využít k rozvoji svých projektů. V pravidelném grantovém programu Zelené oázy na podporu začlenění zeleně a vodních prvků do urbanizovaného prostoru se každoročně rozdělí téměř 1,5 milionu korun.

„Při rozhodování jsme ocenili zejména to, že oba spolky navzájem spolupracují a dokázali navázat spolupráci s Univerzitou Jana Evangelisty Purkyně, v rámci níž se její studenti podílejí na podobě a vybavení zahrad. Rozhodující pro nás dále bylo, že pořádají nejrůznější vzdělávací akce a workshopy o komunitním zahradničení pro veřejnost. Tím inspirují ostatní obyvatele nejen v Ústí nad Labem k založení vlastních sousedských míst zeleně,“ odkrývá důvody ocenění Tomáš Pavlík, mluvčí společnosti MOL ČR.

Díky projektu Zahrada mezi paneláky vzniknou základní prvky tamní udržitelné zahrady. Mezi ně patří sběr dešťové vody a plot, který ochrání zahradu před návštěvou zvířat. „Na sídlišti nám chybělo místo pro setkávání maminek s malými dětmi Také máme v našich řadách aktivní seniory, kteří hledají zajímavý program. Společná motivace tak pro nás byla blízkost prostoru pro zahradu v docházkové vzdálenosti od bydliště. Ten chceme ze zanedbaného plácku plného odpadků přeměnit na příjemný veřejný prostor,“ popisuje svůj projekt Marta Šašková ze spolku Žížala na terase. Svých patnáct tisíc korun, které se přidají ke stávající podpoře bezmála pětačtyřicet tisíc, chtějí využít pro další rozvoj zahrady.

Pro spolek Krásné sousedění bude letošek první pěstební sezónou jejich komunitní zahrady v Krásném Březně. Své motivy popisuje Aleš Bárta: „Náš projekt i spolek vznikly z osobní potřeby změnit veřejný život na našem sídlišti. Krásné Březno je jednou z nejzelenějších čtvrtí v Ústí nad Labem, ale zároveň je sídliště považováno za vyloučenou oblast. Proto jsme se rozhodli lidem vytvořit bezpečný prostor, kde se mohou scházet. Zatím jsme se nesetkali ani s vandalismem, ačkoliv nám to mnozí předpovídali.“ Patnácti tisícovou podporu, která doplní třiceti tisícový grant z programu Zelené oázy, hodlá využít na další zahradní sezónu.

Letošní výzvu vyhlásí Nadace Partnerství spolu se společností MOL ČR 30. srpna. Další informace ke grantovému programu najdete na www.zelene-oazy.cz

×
Your browser is out of date!

Update your browser to view this website correctly. Update my browser now

×