Filtrovat zprávy podle klíčového slova

Od data
k dnešnímu dni

Novinky

2018-10-11 MOL zve talentované studenty do soutěže Freshhh

FRESHHH

Skupina MOL má pro vás opět výzvu k podávání přihlášek do dalšího ročníku programu hledání talentů Freshhh. Tato oceňovaná soutěž již dvanáctým rokem umožňuje vysokoškolským studentům, kteří se zajímají o ropný a plynárenský průmysl, zúčastnit se mezinárodní on-line soutěže a soutěžit o vzrušující ceny.

Zaregistrujte se zde na: www.freshhh.net

Freshhh je mezinárodní on-line studentská soutěž, v níž mají tříčlenné studentské týmy za úkol řídit virtuální ropnou společnost. Během této soutěže budou muset účastníci rozhodovat o rozvojových projektech v oblasti ropného a plynárenského průmyslu, o výstavbě rafinérie a budou muset najít to nejlepší produktové portfolio. Navíc studenti získají také příležitost nastavit strategii pro rozvoj maloobchodní sítě a rozhodovat o investicích a rozšiřování sítě. Za posledních několik let soutěž přilákala více než 25 000 studentů z více než 70 zemí. Řada účastníků předchozích ročníků dostala příležitost nastartovat svou kariéru ve Skupině MOL v rámci programu Growww.

Soutěž Freshhh sestává ze tří kol. Nejprve musí účastníci absolvovat on-line kvalifikaci, během níž budou mít přibližně dva týdny na vybudování nově založené ropné společnosti a budou přijímat každodenní rozhodnutí o činnosti v oblasti průzkumu, výroby a distribuce paliv, petrochemikálií a maloobchodu. V dalším kroku se nejlepších 40 týmů zúčastní on-line semifinále, v němž budou účastnici pracovat na řešení odborných kvízů a případových studií. Po něm bude následovat živé finále, které by se mělo konat v lednu 2018 v Budapešti, ve kterém bude osm nejlepších týmů soutěžit o finálové ceny. Tři nejlepší týmy získají ceny v celkové výši 25 000 EUR. Konečný termín pro podávání přihlášek je 31. října.

Čeští studenti patří k vůbec nejúspěšnějším účastníkům programu FRESHHH. V roce 2017 slavil vítězství v nabité konkurenci český tým studentů CERGE-EI a ČVUT ve složení Thuy Linh Do, Marek Rakowski a Jakub Kuba. O rok dříve zvítězilo trio Filip Biznár, Jakub Kubiš a Petr Boros z VŠE a ČVUT.

Soutěž umožňuje mladým talentům prokázat své znalosti o souvisejících technologiích, ale také přijímat strategická rozhodnutí týkající se řízení virtuální ropné a plynárenské společnosti. Freshhh představuje také způsob, jak vzbudit ve studentech zájem o kariéru v ropném a plynárenském průmyslu v jedné z nejžádanějších společností v regionu.

2018-10-01 Čeští řidiči chtějí na čerpací stanici kávu jako z kavárny

Podle aktuálního průzkumu společnosti MOL ovlivňuje u téměř poloviny (46 %) českých řidičů kvalita a chuť kávy výběr čerpací stanice. Kávu si zde alespoň občas dopřeje 90 % motoristů, více než polovina dokonce při každé nebo při většině cest. Kvalita kávy na čerpacích stanicích je přitom podle 56 % dotázaných řidičů srovnatelná s kávou z kavárny.

Natankovat, odpočinout si a dát si při tom chutnou kávu – tak vypadá návštěva čerpací stanice pro většinu českých motoristů. „Nabídka občerstvení a kávy a jejich kvalita a cena jsou druhým nejdůležitějším kritériem řidičů pro výběr konkrétní čerpací stanice. Kvalita a chuť kávy je rozhodujícím faktorem pro téměř polovinu z nich,“ uvádí k výsledkům aktuálního průzkumu Tomáš Lux, retailový ředitel MOL Česká republika. Sedmina českých řidičů neopouští čerpací stanici bez kávy nikdy, 42 % poté ve většině případů. „U této skupiny již můžeme mluvit o každodenním rituálu, kterým třeba začínají svůj den cestou autem do práce,“ doplňuje Lux.

Káva jako z kavárny? Proč ne!
Češi jsou skutečnými milovníky kávy. Podle průzkumu nezávislé agentury GfK ji alespoň jednou za rok koupí 95 % z nich, průměrně ji nakupujeme osmkrát ročně. A potrpíme si na kvalitu, neboť nejvíce je podle poradenské společnosti KPMG v oblibě káva zrnková. „Na čerpacích stanicích MOL se v Česku měsíčně vypije neuvěřitelný milion šálků kávy Fresh Corner. Zajímalo nás proto, zda kávu na čerpacích stanicích považují její konzumenti za srovnatelně kvalitní s tou kavárenskou. K našemu potěšení v to věří nadpoloviční většina dotázaných řidičů, v Praze dokonce dvě třetiny motoristů,“ říká Ivo Velíšek, retail shop sales manager MOL Česká republika.

A jaká má být opravdu dobrá káva na čerpací stanici? V první řadě musí chutnat, důležitá je také kvalita. Nejvíce na tom záleží konzumentům ve věku 36-44 let, pro 53 % z nich jde o rozhodující faktory při výběru čerpací stanice. Cena kávy je v pořadí až na třetím místě, důležitá je pro 42 % řidičů. „Ač je cena kávy podle vlastních slov respondentů méně významná, drtivá většina z nich za ni nechce platit více než 50 korun. To většina druhů naší kávy Fresh Corner splňuje. Výsledky průzkumu však potvrzují, že dnes konzumenti chtějí více než jen levné kafe a vyhledávají primárně chuť a kvalitu,“ vysvětluje Velíšek. Právě kvalita a obliba nabízené kávy přiměla společnost MOL posunout letos v srpnu Fresh Corner z tradičního prostředí čerpacích stanic do nákupních center.

Muži si kávu vypijí raději na místě, ženy ji berou s sebou
Kávu si v létě více než polovina řidičů vychutná na místě, a to buď uvnitř benzinové stanice (25 %) nebo na venkovním posezení (30 %). Kávu s sebou si tak kupuje 45 %, a to převážně žen (54 %). „Ženy, ale třeba i starší ročníky, pijí kávu na čerpacích stanicích spíše sporadicky. Jedním z důvodů je jakási konzervativnost v konzumaci tohoto nápoje. Svou roli hraje také vysoká míra profesionálních řidičů, kteří čerpací stanice využívají i k zákonným přestávkám. A těmi jsou zatím stále spíše muži,“ uzavírá Lux.

2018-09-19 Fresh Corner od MOL expanduje mimo silnice, začal v Praze na Arkádách

  • Síť čerpacích stanic MOL v srpnu představila v obchodním centru Arkády Pankrác první kiosek svého občerstvovacího konceptu Fresh Corner mimo dopravní tahy.
  • MOL je vůbec prvním provozovatelem čerpacích stanic, který věří v sílu značky a v základnu svých zákazníků natolik, že se rozhodl expandovat ze svého původního prostředí do nákupních center.
  • Koncept Fresh Corner, založený na kvalitní kávě a široké nabídce občerstvení, MOL nabízí na 136 čerpacích stanicích po celé České republice. V rámci Skupiny MOL je v současnosti otevřeno již 600 Fresh Cornerů, tím v 600. v pořadí byl právě před několika dny Fresh Corner v Ostravě (Plzeňská).

MOL se do povědomí českých řidičů dostal před třemi lety, kdy byla v květnu 2015 otevřena první zelená čerpací stanice na pražském Barrandově. Od té doby se v Česku, i díky akvizicím stanic Agip, Slovnaft a Lukoil, síť MOL rozrostla na 306 stanic, což z ní dělá druhého největšího provozovatele čerpacích stanic u nás.

„Od roku 2015 jsme ušli dlouhý kus cesty. Důsledně naplňujeme strategii Skupiny MOL s důrazem na modernizaci sítě a posilování non-fuel segmentu, především expanzi konceptu Fresh Corner. Doplňkový prodej dnes na našich stanicích v Česku tvoří okolo 40 % marže, což je nejvíc ve Skupině MOL,“ říká Richard Austen, generální ředitel MOL Česká republika. „Zavázali jsme se vybudovat do roku 2020 Fresh Corner na většině z našich 306 stanic, včetně 108 dosud modrých stanic Pap Oil. Do dnešního dne bylo do zelené převlečeno již 12 čerpacích stanic Pap Oil. Do konce roku projde touto proměnou ještě dalších 14 modrých stanic. Ty ostatní čeká v rámci strategie jedné značky rebranding do jednotného standardu MOL v průběhu roku 2020, stejně jako tomu bylo v minulosti se stanicemi Agip, Slovnaft a Lukoil,“ doplňuje Austen.

Rok 2018 - rok milníků
Pro Fresh Corner, který byl v Česku otevřen poprvé na vyškovské čerpací stanici v červenci 2015, je rok 2018 rokem milníků. „V květnu tohoto roku jsme otevřeli jubilejní stý Fresh Corner v pražském Podolí. Fresh Corner s pořadovým číslem 125 se v srpnu poprvé objevil mimo čerpací stanici – jako kiosek na pražských Arkádách,“ vypočítává Tomáš Lux, retail manager MOL Česká republika. Se strategií expanze občerstvení mimo silnice přichází MOL v Česku jako první, stejně jako v celé Skupině MOL. Na otevření prvního „městského“ Fresh Corneru nyní v září navázal maďarský MOL v Budapešti.

Koncept Fresh Corner stojí na vysokém standardu služeb, kvalitní kávě, čerstvém občerstvení a příjemném prostředí. „Napříč sítí nabízíme nadstandardní servis, který naši zákazníci očekávají od silné prémiové značky. Mohou se u nás spolehnout na srovnatelnou vysokou kvalitu, ať už navštíví Fresh Corner kdekoliv. Naší věrnou zákaznicí je i nová tvář podzimní kampaně Fresh Corner, zpěvačka Marta Jandová, která díky své profesi hodně cestuje a prostředí čerpacích stanic je jí blízké,“ dodává Lux.

MOL jako štika petrochemického trhu
Rozhodnutí Skupiny MOL expandovat se svým konceptem Fresh Corner do měst není náhodné. Maďarský gigant se coby štika petrochemického trhu nebojí vystupovat ze svého tradičního prostředí a přijímat nové výzvy. „Věříme v sílu značky a v základnu našich návštěvníků, kterým chceme jejich oblíbené produkty servírovat i tam, kde by Fresh Corner nečekali. Stejně jako na čerpacích stanicích, kde prodáme milion káv měsíčně, dominuje i nabídce v kiosku kvalitní zrnková káva. Zákazníci si mohou u nás kávu připravit sami jediným dotykem a za okamžik pokračovat v nákupech, nebo si ji vychutnat na místě,” popisuje Ivo Velíšek, retail shop sales manager MOL Česká republika.

Káva do konce roku zdarma
„V nabídce občerstvení nesmí samozřejmě chybět nejoblíbenější produkt českých Fresh Cornerů − hot dog. Nabízíme také speciální akce, v současnosti třeba zelený donut s jablečnou příchutí, který dostane zákazník ke kávě zdarma,” doplňuje Velíšek. V kiosku Fresh Corner mohou návštěvníci uplatňovat svou zákaznickou kartu MOL, za každý nákup zde sbírají 5x více bodů než na čerpací stanici. Koupí kávy ve Fresh Corner na Arkádách se mohou zákazníci také zapojit do soutěže o jednu kávu každý den zdarma do konce roku 2018. Soutěž probíhá na sociálních médiích od 19. do 21. září.

2018-08-23 Dvojice komunitních zahrad z Ústí nad Labem získala ocenění Zelená oáza roku

Dva projekty na vytvoření komunitních zahrad v Ústí nad Labem se dočkaly ocenění Zelená oáza roku od Nadace Partnerství a společnosti MOL ČR. Grantisté z prvního spolku Žížala na terase budují novou komunitní zahradu na ústeckém sídlišti Severní Terasa. Druhý ústecký spolek Krásné sousedění dva roky pracoval na vzniku komunitní zahrady na sídlišti Krásné Březno. S oceněním se pojí finanční odměna patnáct tisíc korun pro každý ze spolků, které mohou libovolně využít k rozvoji svých projektů. V pravidelném grantovém programu Zelené oázy na podporu začlenění zeleně a vodních prvků do urbanizovaného prostoru se každoročně rozdělí téměř 1,5 milionu korun.

„Při rozhodování jsme ocenili zejména to, že oba spolky navzájem spolupracují a dokázali navázat spolupráci s Univerzitou Jana Evangelisty Purkyně, v rámci níž se její studenti podílejí na podobě a vybavení zahrad. Rozhodující pro nás dále bylo, že pořádají nejrůznější vzdělávací akce a workshopy o komunitním zahradničení pro veřejnost. Tím inspirují ostatní obyvatele nejen v Ústí nad Labem k založení vlastních sousedských míst zeleně,“ odkrývá důvody ocenění Tomáš Pavlík, mluvčí společnosti MOL ČR.

Díky projektu Zahrada mezi paneláky vzniknou základní prvky tamní udržitelné zahrady. Mezi ně patří sběr dešťové vody a plot, který ochrání zahradu před návštěvou zvířat. „Na sídlišti nám chybělo místo pro setkávání maminek s malými dětmi Také máme v našich řadách aktivní seniory, kteří hledají zajímavý program. Společná motivace tak pro nás byla blízkost prostoru pro zahradu v docházkové vzdálenosti od bydliště. Ten chceme ze zanedbaného plácku plného odpadků přeměnit na příjemný veřejný prostor,“ popisuje svůj projekt Marta Šašková ze spolku Žížala na terase. Svých patnáct tisíc korun, které se přidají ke stávající podpoře bezmála pětačtyřicet tisíc, chtějí využít pro další rozvoj zahrady.

Pro spolek Krásné sousedění bude letošek první pěstební sezónou jejich komunitní zahrady v Krásném Březně. Své motivy popisuje Aleš Bárta: „Náš projekt i spolek vznikly z osobní potřeby změnit veřejný život na našem sídlišti. Krásné Březno je jednou z nejzelenějších čtvrtí v Ústí nad Labem, ale zároveň je sídliště považováno za vyloučenou oblast. Proto jsme se rozhodli lidem vytvořit bezpečný prostor, kde se mohou scházet. Zatím jsme se nesetkali ani s vandalismem, ačkoliv nám to mnozí předpovídali.“ Patnácti tisícovou podporu, která doplní třiceti tisícový grant z programu Zelené oázy, hodlá využít na další zahradní sezónu.

Letošní výzvu vyhlásí Nadace Partnerství spolu se společností MOL ČR 30. srpna. Další informace ke grantovému programu najdete na www.zelene-oazy.cz

2018-08-09 MOL otevírá první Fresh Corner mimo čerpací stanici. Začíná na Arkádách v Praze

V pražském obchodním centru Arkády Pankrác představila v srpnu svůj občerstvovací koncept Fresh Corner síť čerpacích stanic MOL. Fresh Corner s pořadovým číslem 125, postavený na kvalitní kávě a rychlém občerstvení, je tak první pobočkou mimo tradiční umístění na čerpacích stanicích. MOL, který je se svými 306 stanicemi druhým největším provozovatelem čerpacích stanic u nás, se k expanzi svého občerstvovacího konceptu do obchodních center odhodlal jako první na trhu.

„Do konce roku plánujeme v Praze otevřít i další pobočku Fresh Corner mimo naši běžnou prodejní síť. Dále pokračujeme také v našem závazku zavést občerstvovací koncept na všech stanicích MOL do roku 2019 a následně do roku 2020 i na většině původních stanic Pap Oil, které se v současnosti barví dozelena,” uvedl Tomáš Lux, Retail Manager MOL Česká republika.

Zákazníci najdou Fresh Corner v Arkádách v patře -1, v blízkosti hypermarketu Albert. „Prodejní kiosek ve stylu „coffee to go“  nabídne část ze sortimentu, který je jinak zákazníkům známý z čerpacích stanic. Nabídce dominuje kvalitní zrnková káva Fresh Corner, která je připravována ve špičkovém samoobslužném kávovaru. Nabídka zahrnuje  výběr sladkého pečiva, doplněný oblíbeným hot-dogem. Svou kávu si mohou zákazníci vzít s sebou nebo si ji v klidu vychutnat při posezení u kioskového baru. Koncept potěší každého, kdo při nákupech nebo cestě do práce hledá kvalitní kávu a rychlé občerstvení. I na této pobočce platí výhody MOL zákaznického programu a naši věrní zákazníci si tak mohou uplatnit své body ze zákaznické karty na kávu či jiné produkty.” doplnil Ivo Velíšek, Retail Shop Sales Manager  MOL Česká republika.

 

2018-06-14 MOL Česká republika opatří desetinu svých čerpacích stanic externími defibrilátory

Na jednatřiceti čerpacích stanicích MOL začnou být od června rozmisťovány automatizované externí defibrilátory (AED). S těmito resuscitačními přístroji dokáže i laik efektivně pomoci člověku postiženému poruchou srdečního rytmu. V první fázi se MOL zaměří na nejfrekventovanější dálniční tahy, kde je pravděpodobnost využití AED během léta nejvyšší. Součástí instalace externích defibrilátorů bude také povinné proškolení personálu stanic.

V rámci Skupiny MOL má již s defibrilátory na čerpacích stanicích pozitivní zkušenosti slovenský Slovnaft. V Česku se nyní budou přístroje instalovat na frekventovaných stanicích, které využívá nejvíce řidičů ohrožených dehydratací a vyčerpáním organismu při dlouhých cestách na letní dovolenou. Defibrilátory tak přichází na stanice MOL v období, kdy je riziko zástavy srdce nejvyšší.

Zástava oběhu krve je přitom jednou z nejčastějších příčin úmrtí v České republice. „V lidském organismu dojde ke zrychlenému kmitání srdečních komor, které se nestačí plnit krví a pumpovat ji do oběhu k životně důležitým orgánům. Tím nejcitlivějším je lidský mozek, který přestává fungovat již po několika vteřinách bez dodávky kyslíku. Po několika minutách pak dochází k jeho trvalému poškození. Přístroje AED dokáží srdeční rytmus rozpoznat, vyslat elektrický výboj a ovlivnit tím arytmii. Jejich instalace na veřejných místech je tak skvělá možnost, jak zachránit desítky až stovky lidí každý rok,“ uvádí doc. MUDr. Tomáš Vymazal, přednosta ARO v Motole.

„Časový interval mezi kolapsem a příjezdem záchranné služby je ve většině oblastí 5-8 minut. Během této doby je ale již možné zahájit resuscitaci a použít automatizovaný externí defibrilátor, na čemž často závisí přežití postiženého. S každou minutou prodlevy totiž klesá naděje na záchranu postiženého o 10 %, zatímco včas provedená defibrilace dokáže zamezit až 73 % úmrtí,“ upozorňuje MUDr. Barbora Truksová Zuchová, lékařka a tisková mluvčí Zdravotnické záchranné služby Jihomoravského kraje. Zaměstnanci stanic MOL jsou proto v těchto dnech intenzivně školeni o poskytování první pomoci a používání automatického defibrilátoru. Všechny dostupné AED jsou navíc zaregistrovány v rámci mobilní aplikace Záchranka.

Rozhodnutí MOL zavést na svých nejfrekventovanějších stanicích defibrilátory není náhodné. „Jedním z nejsilnějších pilířů naší sociální odpovědnosti je péče o druhé, a tak bylo přirozené zaměřit se také na ochranu zdraví našich zákazníků. Chceme využít možností naší sítě a pomoci se záchranou toho nejcennějšího – lidského života,” říká Tomáš Lux, retail manager MOL Česká republika. Instalací defibrilátorů navíc společnost rozvíjí svou vizi servisních stanic budoucnosti, tedy míst, kde se zákazníkovi vedle načerpání pohonných hmot dostane i široké škály dalších produktů a služeb.

„Pokud se nám podaří zachránit alespoň jeden lidský život a vrátit pacienta zpátky do plnohodnotného života, bude to pro nás úspěšný a naplněný projekt,“ říká Miroslav Beznoska, manažer oddělení HSE MOL České republika a dodává: „Naši zákazníci poznají stanici vybavenou externím defibrilátorem díky označení u vstupu. Ve svých mapách je uvidí i pracovníci operačních středisek záchranné služby linky 155 a mohou tak okamžitě nasměrovat pomoc na naše stanice.“ Přístroj má jednoduché ovládání s hlasovými instrukcemi a jeho využití je snadné, neboť sám pozná, zda pacient potřebuje výboj nebo ne. Není proto možné postiženému nijak ublížit.

2018-05-04 Čerpací stanice Pap Oil zezelenají, bude z nich MOL

Do roku 2020 projdou v České republice rebrandingem téměř všechny čerpací stanice Pap Oil, nově se z nich stane MOL. Končí tak obchodní strategie dvou značek a modrou barvu na stanicích vymění zelená. Součástí změny bude i zavedení občerstvovacího konceptu Fresh Corner, který je v těchto dnech otevřen na sté pobočce v Podolí. S 306 stanicemi je MOL druhým největším provozovatelem sítě čerpacích stanic u nás.

Maďarská skupina MOL koupila čerpací stanice Pap Oil v roce 2012. Až dosud je provozovala v původní modré barvě a pod původním názvem, to se ale brzy změní. „Rozhodnutí realizovat strategii dvou značek nebylo nikdy definitivní. V době slučování celkem čtyř značek jsme tento koncept z pohledu energie a financí potřebných na celkový rebranding vyhodnotili jako nejlepší. Zhruba před půl rokem jsme ale dospěli k rozhodnutí, že z hlediska zákazníka je jednodušší a efektivnější mít vše pod jednou značkou. Bude naprosto jasné, jaké služby a jakou kvalitu mohou řidiči očekávat od celé naší sítě,“ vysvětluje Richard Austen, generální ředitel MOL Česká republika.

Dokončení zeleného rebrandingu je plánováno do konce roku 2020 a bude se týkat téměř všech 114 stávajících stanic Pap Oil. Značku tak čeká změna, kterou před časem prošly původní čerpací stanice Agip, Slovnaft a Lukoil. Ke konci roku 2020 tak bude mít MOL s celkovým počtem 306 stanic druhou největší již jednotnou síť čerpacích stanic v České republice. Společnost MOL si ponechá několik stanic Pap Oil v modernizované podobě pro zachování značky a uvažuje o jejím možném budoucím využití.

Zelená barva a občerstvovací koncept Fresh Corner

Proměna Pap Oil na MOL probíhá již nějakou dobu. Některé stanice pomalu opouštějí dominantní modrou barvu a převládá u nich zelená. „Začali jsme s pobočkami na frekventovaných atraktivních místech, kde v rámci rekonstrukce zavádíme i náš občerstvovací koncept Fresh Corner. Nyní máme moderních stanic s Fresh Cornerem sto, do konce roku 2019 chceme, aby to byly téměř všechny stanice MOL. Postupně k nim budou přibývat právě původní stanice Pap Oilu,“ vysvětluje Richard Austen a dodává: „Jde nám o to, udržet napříč celou sítí nadstandardní servis, který veřejnost očekává od silné prémiové značky.“

Fresh Corner je postaven na třech základních principech První z nich je kvalitní zrnková káva, druhou pak gastronomie včetně široké nabídky teplých jídel, a do třetice tradiční prodej potravin. „Není naším cílem a ani snahou konkurovat klasickým supermarketům. Víme ale, že řidiči širokou nabídku těchto doplňkových služeb vyhledávají. Fresh Corner proto vnímáme jako kvalitativně vyšší, ale přitom cenově velice příjemnou alternativu k motorestům a denním menu restaurací,“ uvádí Tomáš Lux, Retail Manager MOL Česká republika.

Fresh Corner byl v Česku poprvé představen v červenci 2015 na stanici MOL ve Vyškově. Dnes v květnu 2018 byl otevřen již Fresh Corner s pořadovým číslem 100 v pražském Podolí. Skupina MOL jako celek je ve střední Evropě provozuje již na 500 místech. „Na příkladu Fresh Corneru se potvrzuje, že posiluje změna v poměru marží mezi prodejem motorových paliv a tzv. non-fuel segmentem. Ten se dnes pohybuje v České republice již někde kolem 40 % celkových maloobchodních marží, což je nejvíc ve Skupině MOL,“ dodává Richard Austen.

2018-05-04 Výsledky Skupiny MOL za první čtvrtletí 2018: Začátek roku byl úspěšný

Skupina MOL dnes oznámila hospodářské výsledky za první čtvrtletí roku 2018. Skupina v prvním čtvrtletí zvýšila svůj zisk před zdaněním, úroky a odpisy očištěný o náklady související s přeceněním zásob (clean CCS EBITDA) o 2 % na 625 milionů USD, a je tak na dobré cestě ke splnění ročního cíle, kterým je  EBITDA 2,2 miliard USD.

Zisk před zdaněním, úroky a odpisy (EBITDA) v segmentu Upstream meziročně vzrostl o 31 % na 287 milionů USD díky rostoucím cenám ropy, vyšší produkci a nižším nákladům. Poté, co byla zahájena těžba na poli Catcher a těžba na ostatních polích v UK se normalizovala, činila průměrná produkce 110 tisíc barelů ropného ekvivalentu denně.

Zisk před zdaněním, úroky a odpisy očištěný o náklady související s přeceněním zásob (clean CCS EBITDA) v segmentu Downstream klesl na 218 milionů USD, tedy o 33 % oproti loňským hodnotám, které představovaly historický rekord. Důvodem poklesu je snížení rafinerských a petrochemických marží v důsledku růstu cen ropy a dopad aktivit souvisejících s údržbou rafinerií.

Segment spotřebitelských služeb (Consumer Services) v prvním čtvrtletí opět zaznamenal rekordní výsledek se ziskem před zdaněním, úroky a odpisy v hodnotě 81 milionů USD, což představuje meziroční nárůst o 48 %, na kterém se podílel prodej pohonných hmot i nepalivových produktů. Spotřeba motorových pohonných hmot v regionu střední východní Evropa meziročně vzrostla přibližně o 3%, což vytváří příznivé prostředí pro další rozvoj.

Zisk před zdaněním, úroky a odpisy v divizi Gas Midstream v prvním čtvrtletí meziročně vzrostl o 21 % na 85 mil. USD, a to díky rostoucím objemům přepravy a nižším nákladům.

Předseda představenstva a generální ředitel Skupiny MOL Zsolt Hernádi k výsledkům uvedl:  „V prvním čtvrtletí se nám podařilo zvýšit EBITDA ze solidních výchozích hodnot, což jen dále potvrzuje stabilitu našeho integrovaného obchodního modelu. Dosavadní výsledky zároveň představují pevný základ pro další úspěšný rok a pro pokračující strategickou transformaci. V situaci, kdy ceny ropy dlouhodobě rostly při vysoké regionální poptávce a tlaku na snižování rafinérských a petrochemických marží, můžeme říci, že vynikající růst tržeb v segmentech Upstream a Consumer Services více než kompenzuje nižší zisky v divizi Downstream.”

2018-04-23 Přispějte k ochraně Země s palivovými kartami Skupiny MOL

V rámci programu palivových karet Skupiny MOL usilujeme o ochranu naší planety, a proto se snažíme poskytovat zákazníkům služby, které co nejvíce respektují životní prostředí. Naším cílem je jednat v jejich zájmu i v zájmu planety. A tato myšlenka stála také u zrodu naší e-faktury. U příležitosti včerejšího Dne Země se proto podívejme, jak fakturace respektující životní prostředí pomáhá chránit naši planetu.

Elektronická fakturace není jen rychlá, díky čemuž pomáhá šetřit drahocenný čas, ale je také mnohem ekologičtější, protože produkuje méně odpadu a redukuje fyzický prostor potřebný k uchovávání dokumentů. Archivace je mimoto pro obě strany snazší než u fakturace v papírové formě. Elektronická fakturace přináší oboustranné výhody – pomáhá klientům a přispívá k ochraně světa, ve kterém žijeme. Více informací o tom, jakých výsledků jsme v této oblasti dosud dosáhli, najdete na stránkách molgroupcards.com/services/green-invoicing.

 

2018-03-19 Skupina MOL a společnost JSR dokončily výstavbu nového závodu na výrobu syntetického kaučuku

Skupina MOL a společnost JSR dnes v maďarském městě Tiszaújváros slavnostně otevřely nový závod na výrobu syntetického kaučuku (S-SBR). Závod s nejvyspělejší technologii vyrobí ročně 60 000 tun syntetického kaučuku a vytvoří více než 100 nových pracovních míst.

Syntetický kaučuk (S-SBR) je celosvětově velmi vyhledávaný chemický produkt. Nejdůležitější výchozí surovinou S-SBR je butadien, který vyrábí společnost MOL v nedalekém závodě zprovozněném v roce 2015. Pro svou charakteristickou molekulární strukturu je S-SBR vysoce ceněný po celém světě jako surovina pro výrobu pneumatik, které přispívají ke snížení spotřeby a mají vynikající přilnavost k mokrému povrchu.

Závod slavnostně otevřeli premiér Maďarska Viktor Orbán, předseda představenstva a generální ředitel Skupiny MOL Zsolt Hernádi a výkonný ředitel společnosti JSR Koichi Kawasaki. Skupina MOL a společnost JSR se v roce 2013 dohodly na vzniku nového podniku se společnou majetkovou účastí, kde 51 % vlastní JSR a 49 % Skupina MOL. Výstavba závodu byla zahájena v roce 2015.

„Skupina MOL rozšířila svůj petrochemický hodnotový řetězec o jeden z nejinovativnějších produktů světa. Jsme pyšní na to, že MOL z roku na rok dokáže vyprodukovat specializovanější a výnosnější výrobky. Je před námi ještě velký kus práce, ale jsme na dobré cestě, abychom dosáhli náš strategický cíl a stali se do roku 2030 vedoucí chemickou společností ve střední a východní Evropě,“ řekl předseda představenstva a generální ředitel Skupiny MOL Zsolt Hernádi.

Jedním ze základních kamenů strategie Skupiny MOL 2030 – Enter Tomorrow je rozšířit petrochemický hodnotový řetězec společnosti a vyrábět produkty s vyšší hodnotou využívané v automobilovém průmyslu, ale také ve výrobě obalů, stavebnictví a elektronice. Společnost jako taková plánuje do konce následujícího desetiletí investovat 4,5 miliard USD do projektů podporujících růst petrochemického a chemického odvětví.

×
Your browser is out of date!

Update your browser to view this website correctly. Update my browser now

×