Filtrovat zprávy podle klíčového slova

Od data
k dnešnímu dni

Novinky

2018-05-04 Čerpací stanice Pap Oil zezelenají, bude z nich MOL

Do roku 2020 projdou v České republice rebrandingem téměř všechny čerpací stanice Pap Oil, nově se z nich stane MOL. Končí tak obchodní strategie dvou značek a modrou barvu na stanicích vymění zelená. Součástí změny bude i zavedení občerstvovacího konceptu Fresh Corner, který je v těchto dnech otevřen na sté pobočce v Podolí. S 306 stanicemi je MOL druhým největším provozovatelem sítě čerpacích stanic u nás.

Maďarská skupina MOL koupila čerpací stanice Pap Oil v roce 2012. Až dosud je provozovala v původní modré barvě a pod původním názvem, to se ale brzy změní. „Rozhodnutí realizovat strategii dvou značek nebylo nikdy definitivní. V době slučování celkem čtyř značek jsme tento koncept z pohledu energie a financí potřebných na celkový rebranding vyhodnotili jako nejlepší. Zhruba před půl rokem jsme ale dospěli k rozhodnutí, že z hlediska zákazníka je jednodušší a efektivnější mít vše pod jednou značkou. Bude naprosto jasné, jaké služby a jakou kvalitu mohou řidiči očekávat od celé naší sítě,“ vysvětluje Richard Austen, generální ředitel MOL Česká republika.

Dokončení zeleného rebrandingu je plánováno do konce roku 2020 a bude se týkat téměř všech 114 stávajících stanic Pap Oil. Značku tak čeká změna, kterou před časem prošly původní čerpací stanice Agip, Slovnaft a Lukoil. Ke konci roku 2020 tak bude mít MOL s celkovým počtem 306 stanic druhou největší již jednotnou síť čerpacích stanic v České republice. Společnost MOL si ponechá několik stanic Pap Oil v modernizované podobě pro zachování značky a uvažuje o jejím možném budoucím využití.

Zelená barva a občerstvovací koncept Fresh Corner

Proměna Pap Oil na MOL probíhá již nějakou dobu. Některé stanice pomalu opouštějí dominantní modrou barvu a převládá u nich zelená. „Začali jsme s pobočkami na frekventovaných atraktivních místech, kde v rámci rekonstrukce zavádíme i náš občerstvovací koncept Fresh Corner. Nyní máme moderních stanic s Fresh Cornerem sto, do konce roku 2019 chceme, aby to byly téměř všechny stanice MOL. Postupně k nim budou přibývat právě původní stanice Pap Oilu,“ vysvětluje Richard Austen a dodává: „Jde nám o to, udržet napříč celou sítí nadstandardní servis, který veřejnost očekává od silné prémiové značky.“

Fresh Corner je postaven na třech základních principech První z nich je kvalitní zrnková káva, druhou pak gastronomie včetně široké nabídky teplých jídel, a do třetice tradiční prodej potravin. „Není naším cílem a ani snahou konkurovat klasickým supermarketům. Víme ale, že řidiči širokou nabídku těchto doplňkových služeb vyhledávají. Fresh Corner proto vnímáme jako kvalitativně vyšší, ale přitom cenově velice příjemnou alternativu k motorestům a denním menu restaurací,“ uvádí Tomáš Lux, Retail Manager MOL Česká republika.

Fresh Corner byl v Česku poprvé představen v červenci 2015 na stanici MOL ve Vyškově. Dnes v květnu 2018 byl otevřen již Fresh Corner s pořadovým číslem 100 v pražském Podolí. Skupina MOL jako celek je ve střední Evropě provozuje již na 500 místech. „Na příkladu Fresh Corneru se potvrzuje, že posiluje změna v poměru marží mezi prodejem motorových paliv a tzv. non-fuel segmentem. Ten se dnes pohybuje v České republice již někde kolem 40 % celkových maloobchodních marží, což je nejvíc ve Skupině MOL,“ dodává Richard Austen.

2018-05-04 Výsledky Skupiny MOL za první čtvrtletí 2018: Začátek roku byl úspěšný

Skupina MOL dnes oznámila hospodářské výsledky za první čtvrtletí roku 2018. Skupina v prvním čtvrtletí zvýšila svůj zisk před zdaněním, úroky a odpisy očištěný o náklady související s přeceněním zásob (clean CCS EBITDA) o 2 % na 625 milionů USD, a je tak na dobré cestě ke splnění ročního cíle, kterým je  EBITDA 2,2 miliard USD.

Zisk před zdaněním, úroky a odpisy (EBITDA) v segmentu Upstream meziročně vzrostl o 31 % na 287 milionů USD díky rostoucím cenám ropy, vyšší produkci a nižším nákladům. Poté, co byla zahájena těžba na poli Catcher a těžba na ostatních polích v UK se normalizovala, činila průměrná produkce 110 tisíc barelů ropného ekvivalentu denně.

Zisk před zdaněním, úroky a odpisy očištěný o náklady související s přeceněním zásob (clean CCS EBITDA) v segmentu Downstream klesl na 218 milionů USD, tedy o 33 % oproti loňským hodnotám, které představovaly historický rekord. Důvodem poklesu je snížení rafinerských a petrochemických marží v důsledku růstu cen ropy a dopad aktivit souvisejících s údržbou rafinerií.

Segment spotřebitelských služeb (Consumer Services) v prvním čtvrtletí opět zaznamenal rekordní výsledek se ziskem před zdaněním, úroky a odpisy v hodnotě 81 milionů USD, což představuje meziroční nárůst o 48 %, na kterém se podílel prodej pohonných hmot i nepalivových produktů. Spotřeba motorových pohonných hmot v regionu střední východní Evropa meziročně vzrostla přibližně o 3%, což vytváří příznivé prostředí pro další rozvoj.

Zisk před zdaněním, úroky a odpisy v divizi Gas Midstream v prvním čtvrtletí meziročně vzrostl o 21 % na 85 mil. USD, a to díky rostoucím objemům přepravy a nižším nákladům.

Předseda představenstva a generální ředitel Skupiny MOL Zsolt Hernádi k výsledkům uvedl:  „V prvním čtvrtletí se nám podařilo zvýšit EBITDA ze solidních výchozích hodnot, což jen dále potvrzuje stabilitu našeho integrovaného obchodního modelu. Dosavadní výsledky zároveň představují pevný základ pro další úspěšný rok a pro pokračující strategickou transformaci. V situaci, kdy ceny ropy dlouhodobě rostly při vysoké regionální poptávce a tlaku na snižování rafinérských a petrochemických marží, můžeme říci, že vynikající růst tržeb v segmentech Upstream a Consumer Services více než kompenzuje nižší zisky v divizi Downstream.”

2018-04-23 Přispějte k ochraně Země s palivovými kartami Skupiny MOL

V rámci programu palivových karet Skupiny MOL usilujeme o ochranu naší planety, a proto se snažíme poskytovat zákazníkům služby, které co nejvíce respektují životní prostředí. Naším cílem je jednat v jejich zájmu i v zájmu planety. A tato myšlenka stála také u zrodu naší e-faktury. U příležitosti včerejšího Dne Země se proto podívejme, jak fakturace respektující životní prostředí pomáhá chránit naši planetu.

Elektronická fakturace není jen rychlá, díky čemuž pomáhá šetřit drahocenný čas, ale je také mnohem ekologičtější, protože produkuje méně odpadu a redukuje fyzický prostor potřebný k uchovávání dokumentů. Archivace je mimoto pro obě strany snazší než u fakturace v papírové formě. Elektronická fakturace přináší oboustranné výhody – pomáhá klientům a přispívá k ochraně světa, ve kterém žijeme. Více informací o tom, jakých výsledků jsme v této oblasti dosud dosáhli, najdete na stránkách molgroupcards.com/services/green-invoicing.

 

2018-03-19 Skupina MOL a společnost JSR dokončily výstavbu nového závodu na výrobu syntetického kaučuku

Skupina MOL a společnost JSR dnes v maďarském městě Tiszaújváros slavnostně otevřely nový závod na výrobu syntetického kaučuku (S-SBR). Závod s nejvyspělejší technologii vyrobí ročně 60 000 tun syntetického kaučuku a vytvoří více než 100 nových pracovních míst.

Syntetický kaučuk (S-SBR) je celosvětově velmi vyhledávaný chemický produkt. Nejdůležitější výchozí surovinou S-SBR je butadien, který vyrábí společnost MOL v nedalekém závodě zprovozněném v roce 2015. Pro svou charakteristickou molekulární strukturu je S-SBR vysoce ceněný po celém světě jako surovina pro výrobu pneumatik, které přispívají ke snížení spotřeby a mají vynikající přilnavost k mokrému povrchu.

Závod slavnostně otevřeli premiér Maďarska Viktor Orbán, předseda představenstva a generální ředitel Skupiny MOL Zsolt Hernádi a výkonný ředitel společnosti JSR Koichi Kawasaki. Skupina MOL a společnost JSR se v roce 2013 dohodly na vzniku nového podniku se společnou majetkovou účastí, kde 51 % vlastní JSR a 49 % Skupina MOL. Výstavba závodu byla zahájena v roce 2015.

„Skupina MOL rozšířila svůj petrochemický hodnotový řetězec o jeden z nejinovativnějších produktů světa. Jsme pyšní na to, že MOL z roku na rok dokáže vyprodukovat specializovanější a výnosnější výrobky. Je před námi ještě velký kus práce, ale jsme na dobré cestě, abychom dosáhli náš strategický cíl a stali se do roku 2030 vedoucí chemickou společností ve střední a východní Evropě,“ řekl předseda představenstva a generální ředitel Skupiny MOL Zsolt Hernádi.

Jedním ze základních kamenů strategie Skupiny MOL 2030 – Enter Tomorrow je rozšířit petrochemický hodnotový řetězec společnosti a vyrábět produkty s vyšší hodnotou využívané v automobilovém průmyslu, ale také ve výrobě obalů, stavebnictví a elektronice. Společnost jako taková plánuje do konce následujícího desetiletí investovat 4,5 miliard USD do projektů podporujících růst petrochemického a chemického odvětví.

2018-03-12 Program Growww 2018 odstartován!

Společnost MOL v těchto dnech představila další ročník programu Growww. Jedná se o roční program pro všechny, kteří dokončují bakalářské nebo magisterské studium nebo mají maximálně 1 rok pracovních zkušeností po vysokoškolském studiu a uvažují o tom, že se připojí ke společnosti s vedoucím postavením ve střední a východní Evropě.

V případě zájmu úspěšný uchazeč pracuje pro MOL Česká republika a zároveň je součástí mezinárodní společnosti Skupiny MOL, (s možností využívat anglický jazyk).

Přihlásit se mohou kandidáti ze všech oborů (ekonomie, marketing, IT/digital, finance, obchod), nemusí se jednat o techniky nebo ekonomy, aby ve společnosti MOL mohli pracovat. Po celou dobu programu bude mít jeho účastník svého mentora, na kterého se může kdykoli obrátit.

Teď je ten pravý čas se k nám připojit, jelikož přetváříme Skupinu MOL k lepšímu tak, aby byla první volbou pro zákazníky i zaměstnance. Těšíme se na nové, neotřelé nápady, které mladí kolegové do společnosti přinesou.

Věřte nám, že Growww je ta nejlepší volba! Program realizujeme již přes deset let. Jste připraveni začít svou kariéru právě u nás? Pak se přihlaste do 29. dubna!

Více informací naleznete na našem webu v sekci Kariéra.

Váš MOL

2018-03-01 Skupina MOL vstupuje do odvětví solární energie

Skupina MOL dnes zveřejnila své plány na vybudování solárních elektráren ve třech ze svých průmyslových areálů v Maďarsku. Projekt podporuje strategický cíl Skupiny MOL posílit své průmyslové schopnosti a současně podpořit širší cíle společnosti v oblasti udržitelnosti.

Skupina MOL má dlouhodobou zkušenost s výrobou běžné energie, avšak v rámci Strategie 2030 je jejím cílem připravit se na dobu, která přijde po vyčerpání tradičních zdrojů, a tedy prozkoumat příležitosti, které se nabízejí v oblasti technologií alternativních zdrojů energie. Kapacita provozu fotovoltaických elektráren je naplánována na 18,38 MWp, což odpovídá spotřebě více než devíti tisíc domácností. Kromě pokrytí části energetických potřeb svých vlastních provozů, nabízí tento projekt vynikající příležitost, aby MOL nasbírala odborné zkušenosti v oblasti solárních technologií a využila příležitostí na tomto slibném trhu.

Očekává se, že zelená elektřina, již vyprodukují solární elektrárny, sníží produkci emisí CO2 o devět tisíc tun ročně. Tato skutečnost přispěje k naplnění cílů, které si Skupina MOL stanovila v oblasti udržitelnosti. Vedle toho sníží množství přímých i nepřímých emisí skleníkových plynů, a naopak navýší výnosy z alternativních zdrojů energie v souladu se Strategií společnosti pro udržitelný rozvoj 2020. Tato expanze rovněž přispěje k dalšímu vylepšení výkonu Skupiny MOL v oblasti udržitelnosti, jelikož opakovaně dosahuje vysokého ESG hodnocení ze strany předních institucí pro výzkum a rating, včetně Dow Jones Sustainability Indices, MSCI, Sustainalytics a Bloomberg.

"Projekt je pravým odrazem naší ambice stát se jedním z předních inovátorů v regionu, jak je uvedeno v naší Strategii 2030. V MOL si uvědomujeme, že solární energie bude hrát v energetických systémech budoucnosti důležitou roli, a proto jsme vstupem do tohoto dynamicky rostoucího odvětví začali budovat svou průmyslovou kapacitu. Fotovoltaické elektrárny jsou pro nás také vynikajícím způsobem, jak využít potenciál nevyužitých ploch v našich areálech, jakož i podpořit náš závazek snižovat ekologickou stopu prostřednictvím snížení emisí uhlíku generovaných našimi provozy," řekl Sándor Fasimon, provozní ředitel Skupiny MOL.

Výstavba solárních panelů má být dokončena do konce roku 2018. Zařízení se budou nacházet v areálech tří klíčových závodů Skupiny MOL: v petrochemické továrně ve městě Tiszaújváros, rafinérii na řece Dunaj ve městě Százhalombatta a také v závodu Füzesgyarmat. Všechna budou napojena na místní distribuční síť středního napětí společnosti MOL.

 

2018-02-20 Skupina MOL oznámila zisk za rok 2017, který je nejvyšší za desetiletí

Skupina MOL dnes zveřejnila finanční výsledky za rok 2017. Zisk před zdaněním, úroky a odpisy (EBITDA) zvýšila o 14 % a pohodlně tím překonala svůj cíl na rok 2017 s podporou všech segmentů, které dosáhly vynikající finanční a provozní výsledky.

Organické kapitálové náklady zůstaly na úrovni 1,04 miliardy USD v souladu se sníženým cílem, mírně víš, než v předchozím roce. Skupina MOL i nadále generovala obrovské množství hotovostních prostředků, které vytvořily solidní finanční rámec k pokrytí ambiciózních transformačních projektů.

Divize Upstream dosáhla EBITDA ve výši 854 milionů USD, což představuje nárůst o 26 % ve srovnání s rokem 2016 způsobený vyššími cenami ropy Brent a zemního plynu. Z důvodu pevné nákladové disciplíny tento segment téměř zdvojnásobil výši volných hotovostních prostředků na úroveň 14 USD za každý vyprodukovaný barel, čímž byl jeho podíl na tvorbě hotovosti Skupiny v roce 2017 jedním z nejvyšších. Průměrná denní produkce byla 107 400 barelů ropného ekvivalentu, tedy mírně pod ročním plánem, což bylo způsobeno nižším podílem Spojeného království.

Divize Downstream znovu vykázala vynikající výsledky a udržela si tak významný podíl na příjmech dosahující téměř polovinu zisku před zdaněním, úroky a odpisy očištěného o náklady související s přeceněním zásob (clean CCS EBITDA) ve výši 1,18 miliardy USD. Segment zvýšil svůj podíl o 2 % oproti již tak hodně vysokému základu, a to díky interním programům pro zvýšení efektivity a nadále podpůrnému externímu prostředí.

Služby zákazníkům i nadále pokračovaly ve svém působivém dvojciferném růstu, k čemuž přispěla zvyšující se spotřeba paliva (4 % nárůst v roce 2017 ve střední a východní Evropě) a vysoké marže. Tento segment vykázal EBITDA ve výši 358 milionů USD, což je meziroční nárůst o 17 %, a nyní je na dobré cestě k dosažení cíle pro EBITDA ve výši 450 milionů USD do roku 2021. Díky dalšímu rozšíření nepalivového konceptu Fresh Corner Skupiny MOL nárůst nepalivové marže i nadále převyšuje palivovou marži, přičemž její podíl na celkové maloobchodní marži dosáhl v posledním kvartálu 2017 nové maximum ve výši 26 %.

Zisk před zdaněním, úroky a odpisy divize Gas Midstream se meziročně zvýšil o 15 %, kdy dosáhl 223 milionů USD, a to díky silné podpoře prudce rostoucích objemů domácí přepravy, které dokázaly nahradit nepříznivé změny tarifů.

Předseda představenstva a generální ředitel Skupiny MOL Zsolt Hernádi výsledky okomentoval takto: „S radostí můžu říct, že rok 2017 byl dalším rokem, kdy jsme dosáhli vynikajících finančních výsledků, ale neméně důležité je to, že to byl také rok viditelného pokroku na naší transformační cestě vytyčené v rámci strategie MOL 2030. Pohodlně jsme překonali zvýšené příjmové cíle, a to díky rostoucímu podílu všech odvětví. Divize Upstream více než zdvojnásobila svůj podíl na volných hotovostních prostředcích; zisk před zdaněním, úroky a odpisy divize Downstream oproti již tak vysokému základu ještě narostl, zatímco divize Služby zákazníkům si udržela svůj dvojciferní růst příjmů. Ohledně strategické transformace jsme dosáhli významného posunu v našem vlajkovém projektu v oblasti chemikálií (polyolů), a nyní spouštíme nové, inovativní služby související s mobilitou. Rok 2018 otvíráme se silným potenciálem rozvoje, s několika zásadními investičními rozhodnutími před námi. Letos očekáváme dosažení zisku před zdaněním, úroky a odpisy ve výši přibližně 2,2 miliard USD, což nám umožní financovat naše transformační projekty a zvyšující dividendy pro naše akcionáře.“

2018-02-19 Po celé ČR vznikne dalších osmnáct zelených oáz. Z grantového programu získají téměř 1,5 milionu korun

Více zeleně a vodních prvků ve městech a obcích – takový je cíl grantového programu Zelené oázy, který letos již potřetí společně vyhlašují Nadace Partnerství a společnost MOL Česká republika. Grantová komise tentokrát vybírala z téměř 150 projektů z celé České republiky. Celkem vybrala osmnáct z nich, které si mezi sebou rozdělí téměř milion a půl. Díky finanční podpoře budou moci například proběhnout výsadby stromů a zeleně nebo vzniknou nové vodní prvky.

„Doufáme, že angažováním lidí na komunitní zahradě se prohloubí jejich vztah k lokalitě už jen tím, že v ní budou mít svůj vlastní kus půdy, o který se budou starat. Věříme, že když se staráte o malé políčko, máte pak i větší zájem o to, jak vypadá jeho bližší i širší okolí,“ říká Jiří Škoda, jehož spolek Krásné Soustředění se v Ústí nad Labem získal z programu Zelené oázy grant na rozvoj komunitní zahrady na ústeckém sídlišti Krásné Březno a chystá se na svou první pěstební sezónu.

Podobných podpořených projektu je v tomto roce po celé republice celkem osmnáct a spojuje je touha po lepších veřejných prostranstvích, která nabízejí i zeleň nebo vodní prvky. „Uplynulé dva ročníky nám dokázaly, že lidem není lhostejné, jak vypadá místo, kde žijí. Do celkem čtyřicítky podpořených projektů se zapojilo po celé republice přes čtyři tisíce lidí. Sázeli stromy, čistili vodní toky nebo třeba pomáhali se stavbou nových prvků. Věříme, že i třetí ročník bude ve finále podobně úspěšný,“ vysvětluje ředitel Nadace Partnerství Miroslav Kundrata. Letos se kromě Prahy a Pardubického a Libereckého kraje objeví nové zelené oázy ve všech krajích republiky. Komise hodnotila třeba míru zapojení veřejnosti nebo správnou skladbu rostlin.

„Třetí ročník nás potěšil hned nadvakrát. Poprvé tím, že přišlo více žádostí než v minulém roce a druhou radost nám přinesla úroveň projektů, které jsme posuzovali, a to i těch, na které se nakonec dostalo. Je to velký příslib i pro další ročníky našeho projektu,“ uvedl Tomáš Pavlík, CSR společnosti MOL Česká republika.

Podle ředitele nadace Miroslava Kundraty je podpora zeleně a vodních prvků ve městě klíčová pro adaptaci na změny klimatu. „V praxi jeho důsledky můžeme zažívat na vlastní kůži každý rok. Každé, i jakkoliv malé opatření, které vrací zeleň nebo zadržuje vodu, pomáhá snižovat negativní dopady klimatických změn,“ dodává Kundrata.

Většina podpořených organizací své aktivity směřuje na začátek léta a na podzim, kdy proběhne i přihlašování projektů do čtvrtého ročníku Zelených oáz. Své projekty do něj opět budou moci hlásit neziskové organizace, obce, ale třeba i školy a další sdružení přibližně od srpna.

2018-01-25 Skupina MOL spustila službu sdílení automobilů (carsharing) v Budapešti

Skupina MOL dnes představila novou službu sdílení automobilů MOL Limo, která reflektuje ambice společnosti stát se první volbou pro zákazníky a být průkopníkem v oblasti řešení mobility ve střední a východní Evropě. V rámci strategie do roku 2030 je cílem Skupiny MOL přizpůsobit se dynamice trhu a přejít z tradičního maloobchodního prodeje paliv k nabídce širšího sortimentu zboží a služeb.

„Mobilita představuje v strategii Skupiny MOL do roku 2030 důležitý směr. Cílem je změnit naše maloobchodní aktivity tím, že se zapojíme do rostoucích oblastí spotřebitelské poptávky a zúčastníme se přeměny dopravy ve střední a východní Evropě. Chceme být první volbou pro zákazníky a poskytnout jim veškeré zboží a služby, které potřebují během cestování, a zároveň přispět k tomu, aby bylo co nejpohodlnější. Nabídka carsharingu, který bude hrát klíčovou roli v systému dopravy velkých měst, skvěle zapadá do této strategie,“ řekl Peter Ratatics, výkonný ředitel služeb pro zákazníky Skupiny MOL.

Služba MOL Limo poskytuje flexibilní řešení, které umožňuje uživatelům půjčit si auto a zanechat ho na jakémkoli místě podle vlastního výběru. Spolupracuje jak s veřejnou dopravou, tak dokonce se službou sdílených kol. Díky systémům společného využívání automobilů a kol, který byl spuštěn před třemi roky, je Skupina MOL vedoucím poskytovatelem řešení v oblasti mobility pro obyvatele Budapešti.

Dlouhodobým cílem společnosti je další rozšiřování této sítě v maďarské metropoli, ale i mimo ni a časem i provoz plně elektrického vozového parku v souladu s rozvojem infrastruktury elektrických vozidel v Maďarsku a v celém regionu střední a východní Evropy. Očekává se, že změny v chování spotřebitelů, jako je menší potřeba vlastnit vozidlo, ve spojení s rostoucím ekologickým povědomím přinesou zvýšenou poptávku po službách carsharingu, jež mohou významně ovlivnit kvalitu ovzduší a dopravní zácpy ve velkých městech.

Více informací o službách MOL Limo car sharing a MOL Bubi bike sharing 

 

2017-11-24 O granty na Zelené oázy soutěží sto čtyřicet jedna projektů. Vítězové si rozdělí 1,4 milionu korun

Celkem sto jednačtyřicet projektů z dvanácti krajů se přihlásilo do třetího ročníku grantového programu Zelené oázy. Jeho prostřednictvím rozdělí Nadace Partnerství a společnost MOL Česká republika 1,4 milionu korun. Podpoří tak vznik lokálních projektů, které do měst a obcí pomohou navrátit zeleň a vodní prvky. Z přihlášených projektů vybere komise přibližně dvacítku úspěšných. Výsledky budou známy v půlce února.

Z grantového programu mohou obce, školy nebo další instituce financovat například nákup sazenic, materiálu, dále odborné poradenství nebo přípravu a tisk výukových a propagačních materiálů. Od roku 2015 se jeho prostřednictvím podařilo podpořit již 41 projektů v celkové částce téměř tří milionů korun. Letos k nim přibude přibližně dalších dvacet, díky kterým po celé České republice obce, školy, nebo místní spolky vysadí nové stromy, keře a byliny nebo například vyčistí vodní toky. Kromě Libereckého a Karlovarského kraje mají své zastoupení všechny kraje republiky. Nejvíce přihlášených projektů, celkem devatenáct, je z Jihomoravského kraje.

Přihlášené projekty nyní posoudí odborní hodnotitelé. V lednu vybere komise ty nejlepší z nich, které grant získají. „Chceme, aby projekty pomohly v co největší míře propojit obyvatele obce nebo města. Společná aktivita je vynikajícím nástrojem, jak lidi učit zodpovědnosti k místu, ve kterém sami žijí. To bude tedy jedním z hlavních kritérií,“ vysvětluje grantový manažer František Brückner z Nadace Partnerství. Mezi další kritéria pak budou patřit například vhodný výběr druhů rostlin pro daný prostor, kvalita zpracované žádosti s konkrétními výstupy, které povedou ke zlepšení životního prostředí.

„Zájem o třetí ročník nás tentokrát mile překvapil. Ukazuje se, že program Zelené oázy si v kalendáři obdobných projektů v ČR našel už svoje pevné místo a především důležitou důvěru žadatelů o grant,“ uvedl Tomáš Pavlík, CSR společnosti MOL Česká republika.

„Každé i jakkoliv malé opatření, které vrací zeleň nebo zadržuje vodu v urbanizovaném prostoru, pomáhá snižovat negativní dopady klimatických změn. Například ochlazovat okolí za letních veder nebo zpomalovat odtok za přívalových dešťů a zadrženou vodu hospodárně využívat. Je potřeba, aby se česká města a obce na změny klimatu postupně připravovaly a adaptovaly,“ uzavírá ředitel Nadace Partnerství Miroslav Kundrata ke smyslu Zelených oáz.

×
Your browser is out of date!

Update your browser to view this website correctly. Update my browser now

×