Filtrovat zprávy podle klíčového slova

Od data
k dnešnímu dni

Novinky

2016-07-01 Skupina MOL dokončila akvizici ve Slovinsku

Skupina MOL dokončila akvizici segmentu downstreamu slovinské části ENI. Obě společnosti uzavřely v loňském roce dohodu o odkupu aktiv, v rámci níž má MOL převzít celou maloobchodní síť i velkoobchodní byznys ENI ve Slovinsku.

Díky akvizici je maloobchodní síť MOL rozšířena o 17 čerpacích stanic a posiluje tak pozici společnosti v rámci trojice největších provozovatelů čerpacích stanic v zemi. MOL transakcí získává dodatečné kapacity k existující tamní síti 40 stanic a vstupuje na maloobchodní trh v Lublani. Dalším krokem po dokončení transakce je očekávaná konsolidace všech servisních stanic v zemi pod jednotnou značku MOL.

 

"Slovinsko je pro nás díky své blízké poloze k našim rafineriím velmi důležitým trhem. Akvizice 17 nových čerpacích stanic navíc zvýší naši dostupnost vůči zákazníkům a umožní nám potěšit a pohostit mnohem více lidí na cestách. S tímto záměrem neustále hledáme cesty ke zlepšení úrovně našich služeb a nabídky, které jsou uzpůsobeny dle potřeb moderního zákazníka," řekl Lars Höglund, Senior Vice President Skupiny MOL.

 

V rámci akvizice ENI Slovenija d.o.o., Skupina MOL rebranduje stanice Agip na MOL a zavede na nich Fresh Cornery, které poskytují rozšířenou nabídku kávy z prvotřídních zrn a čerstvého občerstvení

2016-07-01 MOL dokončuje rebranding posledních čerpacích stanic Agip

Druhý největší provozovatel čerpacích stanic v České republice, společnost MOL, dokončuje rebranding čerpacích stanic Agip. Momentálně zbývá převléknout do bílo-zeleno-červených barev pouze posledních 13 čerpacích stanic Agip. Brzy tak stanice Agip definitivně zmizí z České republiky. Více než rok od rebrandingu první čerpací stanice na pražském Barrandově nese barvy i logo společnosti MOL celkem 155 čerpacích stanic. Celkově jich v České republice společnost provozuje 312. Síť čerpacích stanic MOL se definitivně sjednotí pod značky MOL a Pap Oil v druhé polovině letošního roku.

Rebranding čerpacích stanic Agip byl tento měsíc ukončen na Slovensku. Společnost Slovnaft, která patří do Skupiny MOL a je největším provozovatelem čerpacích stanic na slovenském trhu, převlékla do svých barev celkem 41 stanic Agip. Jejich vizuální změna započala v říjnu loňského roku. Na Slovensku provozuje Slovnaft celkem 253 čerpacích stanic

2016-06-23 Od 2. 7. dočasné omezení příjezdu k čerpací stanici Praha 4 – Türkova

Dovolujeme si oznámit blížící se uzavírku na dálnici D1 Brněnská a Spořilovská v souvislosti s akcí „Spořilovská – rekonstrukce vozovky“. Uvedená uzavírka způsobí v termínu od 2.7.2016 – 31.7.2016 dočasné omezení příjezdu k čerpací stanici Praha 4 – Türkova, (pozn.: dle aktuálních informací se omezení může prodloužit až do 15.8.2016).

2016-05-26 Čeští studenti vyhráli unikátní soutěž FRESHHH organizovanou Skupinou MOL

Finále 10. ročníku mezinárodní on-line studentské soutěže FRESHHH se letos poprvé uskutečnilo v Praze. Do nejužšího finále postoupilo celkem pět týmů z České republiky, Slovinska, Maďarska a Pákistánu. Unikátní soutěž spočívající v budování ropné společnosti vyhrálo české trio. Nejlepší týmy získaly finanční cenu v celkové výši 25 000 eur. Soutěž FRESHHH je pro Skupinu MOL důležitou součástí strategie, jak oslovit potenciální nové zaměstnance a také příležitostí se setkat s mladými talentovanými odborníky.

Český tým, který se letos probojoval až do nejužšího finále, byl složen ze studentů CERGE-EI a ČVUT. Jeho členkou byla i jediná žena mezi všemi finalisty. Všichni tři čeští finalisté – Thuy Linh Do, Marek Rakowski a Jakub Kuba – se radovali z úspěchu v mezinárodní soutěži.

„Moc si to vítězství užíváme. Letos byly všechny týmy velmi silné a o to víc si našeho vítězství vážíme. Bylo velmi důležité, že jsme tým složený z lidí s různým vzděláním i odborností a ukázalo se, že to byl klíč k našemu úspěchu,“ řekla Thuy Linh Do, členka českého týmu.

„Program FRESHHH nám dává jedinečnou příležitost setkat se s těmi nejlepšími a nejtalentovanějšími studenty z celého světa, kteří se mohou později stát našimi novými kolegy a členy našeho stále rostoucího týmu. Zvláště v dnešní době, kdy je v ropném a plynárenském sektoru nedostatek vzdělaných a kvalifikovaných pracovníků, nám tento program mladých talentů dává konkurenční výhodu oproti ostatním společnostem,” říká Zdravka Demeter Bubalo, víceprezidentka Skupiny MOL pro lidské zdroje.

Čeští studenti patří k vůbec nejúspěšnějším účastníkům programu FRESHHH. V loňském roce slavil vítězství v nabité konkurenci rovněž český tým ve složení Filip Biznár, Jakub Kubiš a Petr Boros pocházejících z VŠE a ČVUT.

FRESHHH je mezinárodní on-line studentská soutěž, ve které mají nejtalentovanější studenti možnost prokázat své znalosti prostřednictvím týmové práce na řadě úkolů. V průběhu prvního on-line herního kola FRESHHH 2016 studenti budovali virtuální ropnou společnost, kdy museli dělat řadu technických a strategických rozhodnutí. Tříčlenné týmy musely volit mezi různými výzkumnými a vývojovými projekty, hledat ložiska ropy, rozvíjet ropné rafinerie, ale také vhodně diverzifikovat své produkty a hledat nejlepší produktové portfolio, aby nakonec dosáhly zisku. Hra vyžadovala od účastníků přesnou analýzu informací, strategická rozhodnutí i specifické odborné znalosti ropného průmyslu.

 

Nejlepších 40 týmů pokračovalo v semifinálovém kole soutěže, kde plnilo úkoly zaměřené na maloobchodní činnost. Pět nejúspěšnějších týmů postoupilo do živého finále, které se konalo 25. května v Praze.

2016-05-10 Dočasná neakceptace slevových karet ÚAMK

V rámci dalšího zlepšování služeb svým klientům sjednocuje společnost MOL Česká republika, s.r.o. moderní IT systém ve své síti čerpacích stanic. Z uvedeného důvodu nejsou v současné době v síti značky MOL akceptovány karty ÚAMK. Omlouváme se všem klientům ÚAMK za tuto komplikaci. MOL pro zprovoznění akceptace karet vyvíjí maximální úsilí. O obnovení akceptace karet v naší síti čerpacích stanic v ČR vás budeme okamžitě informovat.

2016-05-05 MOL slaví roční výročí. Značku nese již 135 čerpacích stanic v Česku

Přesně rok od představení první čerpací stanice MOL v České republice se do bílo-zeleno-červených barev převlékla už 135. stanice. V současné chvíli pokračuje rebranding čerpacích stanic Agip, který bude dokončen během letních měsíců. Síť čerpacích stanic MOL se sjednotí pod značky MOL a Pap Oil v druhé polovině letošního roku.

 „Držíme tempo přibližně čtyř nových čerpacích stanic týdně. Současně s tím samozřejmě stále probíhají i úpravy vybraných čerpacích stanic do nového konceptu Fresh Corner,“ uvedl Radim Špůrek, ředitel maloobchodu MOL v ČR. Čerpací stanice s Fresh Cornery poskytují rozšířenou nabídku kávy z prvotřídních zrn a čerstvého občerstvení. Do léta jich bude otevřeno téměř třicet. První Fresh Corner byl představen v červenci 2015 na čerpací stanici MOL ve Vyškově. První stanice v bílo-zeleno-červených barvách nesoucí jméno MOL byla přesně před rokem otevřena na pražském Barrandově v ulici K Barrandovu.

Čerpací stanice MOL nabízejí vysoce kvalitní plně aditivovaná paliva. Zákazníci si mohou vybrat mezi kvalitní, avšak finančně úspornější volbou paliv (EVO 95 a EVO DIESEL) či extratřídou mezi palivy (EVO NATURAL 100+ a EVO DIESEL+). Svým zákazníkům MOL nabízí také nový věrnostní program, jehož nabídku neustále zlepšuje. Body v něm nastřádané mohou zákazníci vyměnit za zajímavé předměty, nebo je věnovat ve prospěch Nadace Naše dítě.

2016-05-03 Načerpejte dobrou náladu – MOL spustil ATL kampaň

Stát se zavedenou značkou a podporovat image společnosti má za cíl nejnovější kampaň společnosti MOL Česká republika, která se od 1. května objevuje napříč médii. Její hlavní koncept „Načerpejte dobrou náladu“ odkazuje k produktům, hodnotám a servisu, který společnost na svých čerpacích stanicích nabízí. Právě tím totiž svým zákazníkům pomůže k dobré náladě a pohodě na cestách.

Stěžejní částí kampaně je televizní spot, ve kterém sice hraje hlavní roli rodina, která si přijede odpočinout a natankovat k čerpací stanici MOL, ale vzhledem k široké cílové skupině zákazníků společnosti se v něm objeví i skupina mladých žen, businessmani, otec s dcerou či dělníci. Všichni si po návštěvě čerpací stanice zpívají ústřední píseň kampaně – Toulavá od Sebastiana. Odjíždějí totiž s dobrou náladou. Právě toho chce totiž společnost docílit u všech svých zákazníků. Stát se pro ně místem, kde se rádi zastaví a načerpají dobrou náladu.

„MOL vstoupil na český trh v loňském roce a díky akvizici několika sítí čerpacích stanic se hned stal dvojkou na trhu. Právě v souvislosti s tím chceme pracovat na zvyšování povědomí o značce a na vytváření pozitivní image. Rebranding získaných čerpacích stanic probíhá velmi rychle. V tuto chvíli je u českých silnic již více než 125 čerpacích stanic v našich typicky zelených barvách. Právě nyní je proto vhodná příležitost značku podpořit i marketingově,“ řekl Radim Špůrek, retail director společnosti MOL Česká republika.

Kampaň se objeví napříč všemi komunikačními kanály. Kromě televize tedy také v rádiu, tištěných a online médiích a na OOH nosičích i na sociálních sítích. Pro ně jsou klíčové vizuály s rodinou podpořené produktovými vizuály s kávou, sendvičem, věrnostním programem a nabídkou aditivovaných paliv.

Na kreativním konceptu kampaně se podílel tým společnosti MOL a agentura WMC/Grey, nákup médií měl na starosti Mindshare. Na reklamním spotu se produkčně podílel Filmservice a režisérské duo MODS. 

2016-03-31 Proces sloučení firem ukončen. Od 1. 4. 2016 již jako MOL Česká republika

Dne 1. 4. 2016 proběhne fúze formou sloučení, v rámci něhož společnost MOL čerpací stanice, s.r.o., fúzí zanikne a společnost MOL Česká republika, s.r.o. se stane jejím právním nástupcem. Změny nebudou mít žádný vliv na obchodní vztahy s partnery, jejich cílem je zjednodušení struktury řízení společnosti a struktury Skupiny MOL v České republice.

Souběžně s procesem fúze je realizován také rebranding čerpacích stanic. V součtu s loňským rebrandingem společnost MOL Česká republika už během března překonala magickou hranici 100 čerpacích stanic nově v zelené barvě. V současném tempu rebrandingu přibližně 5 stanic každý týden přitom toto číslo neustále stoupá a společnost se tak přibližuje cíli sjednotit v průběhu léta 2016 všechny čerpací stanice, které nyní v České republice provozuje, pod dvě značky MOL a Pap Oil.

 

 

2016-03-07 Skupina MOL Group hledá nové talenty na více než 170 pracovních pozic ve 13 zemích

Skupina MOL dnes oznámila spuštění oceněných programů na hledání nových talentů Growww a Freshhh 2016 jakožto součást své strategie přilákání nejtalentovanějších odborníků z regionu a doplnění týmů jak v sídle společnosti, tak i v jejích pobočkách. Growww je jednoletý program pro absolventy nabízející jedinečnou příležitost začít mezinárodní kariéru a proniknout do jednoho z nejkomplexnějších odvětví. Kandidáti se na pozice Growww mohou přihlásit na www.molgroup.info/growww prostřednictvím sítě LinkedIn do poloviny dubna. Tříčlenné týmy se rovněž nyní mohou registrovat do Freshhh, onlinové soutěže ve formě hry určené pro studenty, kteří se o toto odvětví zajímají. Registrace je otevřena do 29. března na stránkách www.freshhh.net. 

„Jsme nadšeni, že můžeme pokračovat v hledání mladých a ambiciózních absolventů prostřednictvím našich náborových programů pro talenty Growww a Freshhh. V roce 2016 s radostí oznamujeme, že nejlepší vítězové soutěže Freshhh mají nyní také možnost začít pracovat ve Skupině MOL. Programem Growww nabízíme absolventům příležitost získat mnoho znalostí a skutečně ovlivnit tento průmysl. Naši mentoři pomohou mladým talentům stát se odborníky a naše školení jim pomohou osvojit si nové dovednosti. Growww není jen programem pro čerstvé absolventy, ale také příležitostí získat mezinárodní multidisciplinární pracovní zkušenosti v jednom z nejdůležitějších odvětví”, řekla Zdravka Demeter Bubalo, viceprezidentka pro lidské zdroje Skupiny MOL.

Program Growww nabízí absolventům více než 170 pozic v rámci celé skupiny v oborech, jako je strojírenství, ekonomie, IT, přírodní a společenské vědy ve 13 zemích (Maďarsko, Rakousko, Slovensko, Německo, Srbsko, Slovinsko, Pákistán, Chorvatsko, Rumunsko, Bosna a Hercegovina, Itálie, Polsko a Česká republika). Mladí profesionálové se do programu for Growww mohou hlásit až do poloviny dubna na stránce Skupiny MOL na síti LinkedIn.

Zábavná simulační hra z ropného a plynárenského průmyslu, Freshhh, čeká na to, až v ní univerzitní studenti projeví znalosti ve skutečných situacích. Soutěž sestává ze tří kol; nejlepších pět týmů postoupí do živého finále 25. května a utká se o cenu v hodnotě 25 000 EUR a nabídku možného zaměstnání v mezinárodním týmu Skupiny MOL. Tomáš Pavlík, Operator Training System Engineer ve společnosti Slovnaft, členské společnosti Skupiny MOL, a někdejší finalista soutěže Freshhh 2008 o obou programech řekl toto: „Poté, co jsem dosáhl nejvyšší příčky v soutěži Freshhh, nabídli mi místo v programu Growww Skupiny MOL. Program Growww byl výborný zážitek, zvláště několikaměsíční práce na směny – to mi skutečně otevřelo oči a díky tomu dnes vím, jak to funguje ve skutečné rafinérii.” 

Více informací o programu Growww naleznete na: http://molgroup.info/en/growww a https://www.facebook.com/growww a o soutěži Freshhh na: www.freshhh.net a https://www.facebook.com/molfreshhh 

O programu Growww

Growww je program pro absolventy, který nabízí těm nejtalentovanějším jedinečnou příležitost začít svou kariéru v mezinárodní ropné a plynárenské společnosti, získat pracovní zkušenosti pod vedením profesionálů a osvědčit se v multikulturním pracovním prostředí. Během intenzivního jednoletého programu studenti získají vědomosti o odvětví účastí v Business Education Programme (BEP) a vytvoří si profesionální vztahy. Každý mladý profesionál je mentorován starším kolegou. Po ukončení programu většina jeho účastníků pokračuje ve své kariéře ve Skupině MOL na odborných nebo specializovaných pozicích. Program Growww také pomáhá ženám urychlit svůj profesionální růst a minulý rok přijal obzvláště vysoký podíl uchazeček (přes 35 % v porovnání s průměrem v rámci odvětví i společnosti), od prvního spuštění programu Growww v roce 2007 bylo přijato 1 770 jeho účastníků a téměř 40 % bývalých účastníků programu bylo ve společnosti povýšeno.

O soutěži Freshhh 

Freshhh je mezinárodní online studentská soutěž, v níž studenti v tříčlenných týmech musejí od základů vybudovat novou ropnou společnost, činit rozhodnutí ve výzkumných a vývojových projektech a při správě rafinérie různých produktů a nalézt nejlepší portfolio produktů k zajištění co nejvyššího zisku. Pět nejlepších týmů ze soutěže Freshhh se bude moci účastnit živého finále, mít možnost vyhrát celkem 25 000 EUR a získat nabídku možného zaměstnání v mezinárodním týmu Skupiny MOL.

 

2016-02-25 Skupina MOL vloni zvýšila zisk, přispěla zejména divize Downstream

  • Skupina MOL meziročně zvýšila zisk před zdaněním, úroky a odpisy očištěný o náklady související s přeceněním zásob o 13 procent na 2,5 miliardy USD 
  • Historicky nejlepší výsledky divize zpracování a prodeje ropy v loňském roce
  • Celková těžba v roce 2015 dosáhla v průměru 104 tisíc barelů ropného ekvivalentu denně, což představuje meziroční nárůst o 7 procent

Mezinárodní Skupina MOL zvýšila v uplynulém roce zisk před zdaněním, úroky a odpisy očištěný o náklady související s přeceněním zásob (clean CCS EBITDA) meziročně o 13 procent na 2,5 miliardy USD. K tomuto výsledku přispěl zejména segment zpracování a prodeje ropy (Downstream) s historicky nejlepším výkonem. 

Divize Downstream Skupiny MOL v roce 2015 více než zdvojnásobila svůj hospodářský výsledek očištěný o náklady související s přeceněním zásob na 1,65 miliardy USD. Tento segment využil příznivé externí podmínky a polovinu ze zisku vytvořil díky programům na zlepšení interní efektivity, které se zavedly v roce 2011.

Divize Upstream, zaměřená na těžbu ropy, byla ovlivněna zejména poklesem cen suroviny na polovinu. Upravený EBITDA dosáhl 719 miliónů USD, což představovalo meziroční pokles o 26 %. Celková produkce uhlovodíků ve srovnání s rokem 2014 vzrostla o 7 % na 104 tisíců barelů ropného ekvivalentu denně. Výsledky tohto segment zasáhli také odpisy a ztráty ze zhodnocení vícero aktiv.

Segment přepravy zemního plynu (Midstream) přispěl v roce 2015 k celkovému ukazateli EBITDA 213 milióny USD, podobně jako v  předchozím roce.

Generální ředitel a předseda představenstva společnosti MOL, Zsolt Hernádi, k hospodářskému výsledku sdělil: „Ropný a plynárenský průmysl, včetně společnosti MOL, se musel vyrovnat s jedním z nejtěžších provozních podmínek za posledních dvacet let s poklesy ceny ropy o více než 70 % ve srovnání z letní špičkou v roce 2014. Přesto a navzdory překážkám jsme dokázali zvýšit čistý hospodářský výsledek o 13 % v porovnání s rokem 2014, překonat stanovené cíle a generovat významný volný tok hotovostní toky. Dosažené výsledky tak společnost MOL posunuly před většinu integrovaných ropných společností. Náš cíl pro rok 2016 je vygenerovat ukazatel EBITDA v hodnotě zhruba 2 mld. USD s dostatečnými volnými hotovostními toky, které nám i případně navzdory nepříznivé situaci umožní pokrývat jak interní investiční potřeby, tak generovat dividendy pro naše akcionáře.“

V České republice mezinárodní Skupina MOL nedávno výrazně zjednodušila svou českou strukturu. K 1. 1. 2016 došlo ke sloučení společností PAP OIL a MOL Retail se společností Slovnaft Česká republika. Nově vzniklá společnost se od 1. ledna 2016 přejmenovala na MOL Česká republika. „MOL Česká republika je druhým největším provozovatelem čerpacích stanic. Naší ambicí je stát se lídrem v Česku, a to zejména v oblasti zákaznického servis. Pro rok 2016 je našim hlavním cílem sjednocení, zefektivnění a zkvalitnění sítě a zákaznického servisu s cílem stát se první volbou zákazníka,“ upřesňuje záměry MOL Česká republika její generální ředitelka Kristína Félová.

 

×
Your browser is out of date!

Update your browser to view this website correctly. Update my browser now

×